Avatar billede ravn80 Nybegynder
26. april 2009 - 18:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp

har en hp 8191 sc-a. hvor jeg har installeret xp i stedet for vista, men mangler driver til ethernet controler og kan ikke rigtig finde nogen. nogen der kan hjælpe??
Avatar billede drenriza Nybegynder
26. april 2009 - 19:43 #1
hedder den kun hp 8191 sc-a, eller er der noget mere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2009 - 19:52 #2
Meget sigende overskrift...

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=dk&dlc=da&product=3465163&lc=da&jumpid=reg_R1002_DKDA

Der er kun til Vista hos HP selv - brug siw til at komme med navn og mopdel på netkort - hvis det kan se kortet...
http://www.gtopala.com/download/siw.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2009 - 19:52 #3
mopdel = model
26. april 2009 - 20:07 #4
<ravn80>: (Den kategori du har lagt spm. i er principielt forbeholdt "Forslag" ang. bruger af www.eksperten.dk ...)
Avatar billede ravn80 Nybegynder
26. april 2009 - 20:13 #5
den skriver: Hp-pavilion gj338aa-uuw m8191.sc-a.
network adapter 1
model  1394-netværkskort
description  2 1394-netværkskort
status  connected
mac address  e2-37-ab-06-51-1f
type  wired 1395

håber det er det du skulle bruge. har ikke en ski forstand på det :-)
Avatar billede ravn80 Nybegynder
26. april 2009 - 20:15 #6
åh. har aldrig brugt siden før så kender ikke rigtig til der her inde.
26. april 2009 - 20:26 #7
(Du mangler sansynligvis også mange andre korrekte driverpakker. Samt mange elementer/opdateringer fra WindowsUpdate når du kommer så langt...)

Din PC er ganske ny og 'født' med Vista - der er tilsyneladende kun driverpakker til VISTA. De vil ikke oprette/programmer drivers til den gamle XP...
Så der har du et stort problem...

Hvad har du imod Vista ? Som den er 'født' med ...
Avatar billede ravn80 Nybegynder
26. april 2009 - 20:33 #8
ja den er helt ny for mig. jamen er bare vandt til xp og også den hele familien bruger, og sys generelt bare den er træls i forhold til xp.
jamen er det du siger at der ikke findes nogle driver der kan få det op at køre endnu?? og ja der er 7 ting i alt der mangler drivers.
26. april 2009 - 20:39 #9
Velkendt 'problem' *S*

... den får du aldrig til at køre ordentligt under XP ...

Du ka' lige så godt hoppe på Vista vognen ...

Her er lidt Vista Tips:
http://www.vistaguide.dk/
http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
Avatar billede ravn80 Nybegynder
26. april 2009 - 20:59 #10
okay var næsten klar over det blev svaret:-(. jamen jeg siger 1000 mange tak for hjælpen og fortsat god weekend, eller det der nu er tilbage af den:-)
Avatar billede mchlbk Praktikant
26. april 2009 - 22:16 #11
Lige er sidste note: Jeg er ret sikker på at karise_larry får ret, men som et allersidste forsøg før du overgiver dig kan du hente og køre DriverMax her: http://small.drivermax.com/soft/dmx/drivermax.exe

Programmet vil fortælle dig om dine manglende drivere findes og hjælpe med at installere dem.

Hvis det ikke lykkes for dig (og det gør det nok ikke) må du vende tilbage til Vista, men fortvivl ikke, for hvis du googler "make vista look like xp" får du en masse tips til at gøre Vista mere behagelig at arbejde med for dig. Her er et godt eksempel: http://www.ehow.com/how_2134805_windows-vista-look-like-xp.html

God fornøjelse. :)
Avatar billede ravn80 Nybegynder
27. april 2009 - 11:29 #12
Så kører vi igen og med vista, men må indrømme med de få ændringer er det faktisk blevet super, så nu er jeg glad for købet af denne comp igen, men ok fik den også super billig sys jeg selv:-). alt i alt vil jeg bare takke mange for den super hjælp jeg har fået her inde...
Avatar billede ravn80 Nybegynder
27. april 2009 - 11:49 #13
hmm var vist lidt for hurtig. var inde for at ændre pauseskærm, men den skriver at denne pauseskærm kan ikke startes, fordi den kræver et nyere skærmkort eller et skærmkort der er kompatibelt med direct3d. og hvis jeg gå ind og ser hva skærmkort den kører med skriver den bare standard vga skærmkort?? kan det passe???
Avatar billede mchlbk Praktikant
27. april 2009 - 13:08 #14
Nej så mangler du den rigtige driver. Prøv evt. om du kan finde den med DriverMax som beskrevet i post #11.

Giv besked hvis det ikke hjælper. :)
Avatar billede ravn80 Nybegynder
27. april 2009 - 13:15 #15
super så kører det også:-) Takker
Avatar billede mchlbk Praktikant
27. april 2009 - 13:38 #16
Any time. :)