Avatar billede nickwan Nybegynder
25. april 2009 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Animation kun 3 sec?

hej jeg har siddet og leget lidt med 3d studio max 8 men når jeg vil gemme mine animationer f.eks når jeg har lavet noget vand så er det lige meget hvad jeg gør så varer animationen kun 3 sekunder hvad gør jeg forkert?

når jeg har lavet min animation går jeg ind i render (f10) og så vælger jeg "active time segment 0 to 100" så går jeg ned i "render output" der trykker jeg så på "files" og gemmer min fil som "navn.avi" og så trykker jeg "render" og så går den igang men lige meget hvad jeg har prøver varer animationen kun 3 sekunder?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
25. april 2009 - 13:50 #1
hejsa nickwan :) Først og fremmest.. Hvad har du sat din framrate til? :)

skal gerne være Pal (25 frams per sec)

og 100/25 = 4 Sekunder :)

Standard står den nok til NTSC som er 30 frames per sec.

og 100/30 = 3.33 Sekunder

Så husk at skifte Framerate og husk at give den flere frames hvis den skal være længere ikonet nede ved siden af din bar hvor du kan se den spiller.. :)
Avatar billede nickwan Nybegynder
25. april 2009 - 14:52 #2
der er en der hedder "keyframe rate" er det den du mener ? :) den satte jeg til 30?

og kan man ikke få en animation til at være længere end 4 sec?

altså den der bar jeg har hvor man kan lave keys er det den du mener jeg skal lave længere? hvis ja hvordan gør jeg så?

jeg er temmelig ny i 3d max:)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
25. april 2009 - 15:46 #3
Hehe hej igen :) og yep det er keyframe rate jeg mener :) skal stå til 25 Fps.. Altså PAL som er det format vi bruger i EU.

Og jo du kan godt få den til at være længere du skal bare have flere keys i bunden. Sætter du også hvor du fat keyframe rate :)

Er normalt Maya mand så er ikke 200% på hvordan du gør dine keys længere.. men hvis du f.eks. kun har 2-4 keys eller noget kan du jo bare rykke slut key til slutningen.

Menes at huske du kan vælge ALLE keys og så er der et tool til venstre for der hvor dine keys er så du kan expande dem..
Avatar billede nickwan Nybegynder
25. april 2009 - 19:38 #4
jeg kan simpelthen ikke finde det ?:) og der er mega irriterende :)
Avatar billede jernrosen Nybegynder
25. april 2009 - 20:18 #5
nederst til højre - nummer 5 fra hjørnet af skærmen - den hedder "Time Configuration" - klik på den og på popupskærm ændrer du f.eks længden af din film til 300 frames - eller ændrer dine framespersecond/fps til 10
Avatar billede nickwan Nybegynder
25. april 2009 - 20:35 #6
aaa ja har også lige fudet ud af det så en Tutorial hvor de gjorde det men smid et svar så får du point :)
Avatar billede jernrosen Nybegynder
26. april 2009 - 05:22 #7
et svar *S*