Avatar billede moliin Nybegynder
24. april 2009 - 11:39 Der er 1 løsning

Problem med skærm ved opstart

Kære eksperter,

jeg håber inderligt nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pro v2085 bærbar computer.
Jeg har dog for nyligt fået det problem, at når jeg trykker på afbryderknappen, tænder computeren ikke. Eller det vil sige, den tænder men den kommer ikke videre.
Kun pæren med billedet af en pære lyser, der sker ikke videre. Det mystiske er, at når jeg sætter en ekstern skærm til og tænder computeren, virker det fint - så kommer startbilledet op på den eksterne skærm og computeren arbejder rent faktisk. Når den åbner windows, slukker den eksterne skærm og skærmen på den bærbare tænder og virker herefter upåklageligt.
Genstarter jeg herefter min computer, virker skærmen stadig, men hvis jeg slukker computeren, opstår problemet igen når jeg skal tænde.

Jeg håber meget, nogen kan hjælpe mig...
Avatar billede roelsgaardnet Nybegynder
24. april 2009 - 12:02 #1
Det lyder som om der er en fejlopsætning i bios..
prøv at gå ind i bios menu ved opstart (F2) og vælg "reset bios setting to default" eller hvad der nu lige står på din maskine. gem derefter indstillingerne og genstart.
Hvis ikke det hjælper så prøv evt. at hente den nyeste bios version fra fujitsu siemens hjemmeside og installer den.