Avatar billede swiatecki Novice
24. april 2009 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ny netbook, batterilevetid

Hejsa Alle

Jeg overvejer at købe en netbook, og det er jo lidt af en jungle og jeg ønsker at købe en med høj batterilevetid - evt. ved tilkøb af større batteri. Ligeledes vil det ikke gøre noget hvis den kan købes med linux/uden windows da der nok kommer Ubuntu på.

Derfor: hvilke kan i anbefale? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. april 2009 - 09:57 #1
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. april 2009 - 10:53 #2
Som thesheriff skriver så er 1000HE et godt bud. Den har pt. den største batterilevetid. Jeg har fået 7+ timer ud af den med Windows 7.

Se anmeldelsen her: http://www.pcworld.dk/art/10799

Et alternativ er Acer Aspire One 10: http://www.pcworld.dk/art/10730

Se kort anmeldelse her: http://www.mininote.dk/?p=1035

Med et sekscellet batteri kan den køre 5-6 timer - ifølge jeg har stående med XP her.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 16:41 #3
Vær dog opmærksom på, at specifikationerne på de maskiner der sælges med linux præinstalleret ofte er ringere end dem der sælges med WinXP. Tit kan det betale sig at give nogle få hundrede kroner ekstra for en væsentligt bedre udstyret netbook og så selv lægge eksempelvis Ubuntu Netbook Remix på.
Avatar billede swiatecki Novice
26. januar 2010 - 21:35 #4
Hvade helt glemt den her tråd, lars og thesherif skriver i et svar?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
27. januar 2010 - 08:43 #5
Sådan, velbekommen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. januar 2010 - 08:56 #6
Værsgo...