Avatar billede krea Praktikant
23. april 2009 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Remote backup

Jeg søger noget remote backup til min linuxserver (mysql database). Jeg har prøvet med en udbyder der bruger Ahsay, men har aldrig fået det til at virke mht databasen. Findes der andre backupudbydere, som bruger andre annerkendte systemer med remote inkremental backup af linuxserver? Gerne danske.
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 23:04 #1
Nordic Backup kan køre på alle OS der understøtter Java2, dette inkludere Windows, Mac OS, Linux, Netware og Solaris m.m.
http://www.nordic-backup.com/
Avatar billede krea Praktikant
23. april 2009 - 23:15 #2
Det er netop Nordic Backup jeg ikke kan få til at virke. Jeg har samme problem som i tråden her: http://forum.ahsay.com/viewtopic.php?t=1733&highlight=&sid=6e491d44b079e76bbae86713f3a266b2
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 23:23 #3
#2 Fatter hat af linux, så kan ikke lige hjælpe med problemet...

Men hvis det kun er selve backuppen af mysql der er problemet, kan du så ikke bare lave en sqldump med mysql's egen tool umiddelbart før du laver en fil backup med nordicbackup? :)
Avatar billede krea Praktikant
23. april 2009 - 23:31 #4
Jeg kan sagtens tage backup. Det jeg ønsker er en remote løsning der tager inkremental backup hver anden time døgnet rundt uden jeg behøver at have min pc tændt.
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 23:43 #5
#4 Den tråd du har sendt mig omhandler et problem med at få mysql backup til at køre...

Kan du få dit nordicbackup til at køre, hvor den laver incremental backup af bare nogen filer?

I så fald kan du lave et schedule job på din linux server, der laver en mysql dumb, og så fanger din nordicbackup den .sql fil den generere :)
Avatar billede krea Praktikant
24. april 2009 - 00:54 #6
hæhæ ... det har du ret i, det gør jeg bare :) - smid et velfortjent svar!
Avatar billede CCodam Nybegynder
24. april 2009 - 01:27 #7
#6 Det var så lidt, ved godt er lidt en "lappe" løsning :/
Avatar billede Jens Jönsson Nybegynder
24. april 2009 - 08:43 #8
Vi benytter et andet system end Ahsay til remotebackup. Efter vores mening et meget bedre. Du er velkommen til at kontakte os og få en gratis test. Jeg kan f.eks. lave en konto til dig med plads til 25 Gb og MySQL support, som du kan teste 1 måned.

Skriv til info@veloci-group.com (Remotebackup http://www.veloci-group.com)
Avatar billede Jens Jönsson Nybegynder
24. april 2009 - 08:45 #9
Glemte at skrive at vi også understøtter Linux, som jeg kan se du benytter, ikke kun Windows, som der umiddelbart står på vores side...

:-) IT-Konsulenten (Remotebackup http://www.veloci-group.com)