Avatar billede ressurex Praktikant
21. april 2009 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside til at dele billeder og filer.

Hej.

Så har jeg lige anskaffet mig et HD kamera, men efter en god ferie på læsø vil jeg hverken spilde tid eller dvder på at dele det med familien mm. Det er jo håbløst over msn, da upload tiderne er for langsomme.

Derfor vil jeg lave en mappe på min pcer, som familien kan tilgå og hente fra. Så kan jeg jo lade den stå og køre så længe, og nyde foråret.

Findes der ikke et smart lille program, så man kan lave sig en simpel hjemmeside ( har 2 webhoteller til email hos one.com)
Som kan bruge til dette formål.?

Jeg kender godt til ftp/php sider der kan, men det skal desværre også være muligt for "moster Inga" at ku følge med..
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 21:55 #1
Hvis det kun drejer sig om at dele billeder, kan du bruge Picasa:
http://picasa.google.dk/
Avatar billede ressurex Praktikant
21. april 2009 - 21:57 #2
og film, det er jo sony nye HD camera. Det optager i HD, og jeg vil bruge tid på at kode det om mm..
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 21:57 #3
Sorry, glem min kommentar. Jeg fik vist ikke læst spørgsmålet ordentlig.  :-(
Avatar billede cosinus70 Nybegynder
21. april 2009 - 22:05 #4
Joomla eller wordpress, er nok de mest udbredte hjemmesideværktøjer der findes.

Om de er nemme nok, er op til hver enkelt at bedømme.

Men gratis er de :-)
Avatar billede hoeks Nybegynder
22. april 2009 - 00:05 #5
Altså hvis du blot vil dele disse filer med enkelte udvalgte personer, så vil jeg anbefale at du benytter dropbox istedet for at udvikle en webapplikation.
Det er gratis op til 2½ gb, og for et beskedent beløb om måneden får du 50gb i stedet.

Denne lille applikation fungerer både som deling computere imellem og som backup.

Alt dette kan du læse mere om på www.getdropbox.com.
Avatar billede hoeks Nybegynder
22. april 2009 - 00:06 #6
Hov - jeg ser lige nu, at du rent faktisk søger et program der kan "klone" din mappe til andre computere. Dette er netop hvad Dropbox gør. Skynd dig at få det hentet - det er intet mindre end genialt!