Avatar billede hanneshannes Nybegynder
16. april 2009 - 20:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webdesign hvor kunden selv kan opdatere tekst/billeder

Hej,
jeg kan finde ud af at lave hjemmesider i Dreamweaver, men skal hjælpe en veninde med at lave en side hvor hun selv kan gå ind og opdatere tekst/billeder (hun har ikke Dreamweaver).
På hvilken måde skal jeg lave hjemmesiden sådan at hun selv nemt kan opdatere den? Skal man bruge en blog eller hvad ville I eksperter derude anbefale?
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2009 - 20:47 #1
Du skal finde en blog hvis den hjemmeside og de krav/ønsker hun har dertil kan løses vha en blog. Mest nærliggende er dog nok at kigge mere på begrebet CMS - dette indebærer enten at du selv skal i gang med at kigge på ASP/PHP/ASP.NET sammen med en database eller at du går ud og finder et færdigt CMS-system og sætter op og tilpasser til hendes behov (hertil findes utallige løsninger - hver med sine fordele/ulemper og sværhedsgrader).
Avatar billede lakridserne Nybegynder
16. april 2009 - 21:40 #2
Jeg ville foreslå Xoops, som denne side i øvrigt er bygget på.

Installer nogle passende moduler og hun er kørende.

/lakridserne
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
16. april 2009 - 21:56 #3
Jeg bruger selv denne CMS, da den er næm, og er dansksproget.
http://opensolution.org/quick.cms,en,10.html
og er man lidt til php, kan den udbygges med moduler.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
19. april 2009 - 21:46 #4
Ja, mon ikke jeg prøver et "færdigt CMS-system" - jeg må prøve at eksperimenter med det. Tak for hjælp alle - jeg kan bruge alle tre svar så jeg dele pointsene på jer tre. Håber det er ok.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
19. april 2009 - 21:57 #5
Undskyld, men hvordan i alverden kan jeg dele ud de points? Jeg syntes det var ret klart på den gamle side - har ikke prøvet det på denne nye her før... ehemm....
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. april 2009 - 22:35 #6
Jeg tror det virker lige som den gamle side, alle lægger et svar, og du accepterer.