14. april 2009 - 19:06Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Metode til lagring af billeder i applikation
Hej.
Jeg leger pt. lidt med et af mine "video" projekter, men er stødt på et problem, mht. til lagring af billederne der danner video'en.
Den nuværende struktur virker udemærket i sig selv, men skaber problemer, når RAM'ene løber tør.
Sætter jeg min applikation til eksempelvis at optage, med 10 FPS (Frames per second), så begynder det hele at crashe, når der er lagret omkring de 160 billeder.
Metoden jeg bruger, til at lagre disse billeder, er ekstrem simpel. Den foregår således, at der blot oprettes en ny pictureBox (Uden den bliver indsat i selve applikationens design) for hvert billede, og hvert billede indsættes så blot i en pictureBox.
Er der en metode, der kræver væsenligt mindre RAM, til at lagre disse billeder?
Så vil jeg vel forholde mig til harddisken, og så fil. Jeg tænker så blot på, hvor lang tid sådan en process vil tage. Hvis der eksempelvis skal tage 10 billeder pr. sekund og hvert billede skal lagres på harddisken. Jeg gætter på, der skal en nået kraftig processor, for at det kan lade sig gøre på et sekund. Eller hvordan og hvorledes?
Computeren tager selv billederne af skærmen, så jeg ved ikke hvilket format der anvendes. Jeg vil gætte på BMP af højeste kvalitet. Billederne fylder mindst omkring 5 MB pr. styk.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.