Avatar billede madsmester Nybegynder
14. april 2009 - 15:48 Der er 3 kommentarer

A disk read error occurred Press Ctrl+Alt+Del to restart

Denne besked kommer frem hvergang jeg åbner min computer og aner ikke hvad jeg skal gøre for at få problemet løst. nogen hjælp at hente ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 16:28 #1
Gar computeren virker fint førhen, eller er det første gang du tager den i brug?

Hvad gjorde du umiddelbart før dette skete?

Sørg for at harddiskens jumper bagpå er sat til Master, og eventuelle optiske drev(CD/DVD)'s kumper er sat til Slave

Gå derefter ind i BIOS (som regel ved at trykke DEL eller F10 under opstart), og sørg for at sætte Boot Priority til HDD som første prioritet
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2009 - 22:07 #2
Har du forsøgt med en "chkdsk /r /p  -> guide på www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 01:05 #3
#0 Fandt du ud af det? eller har du brug for yderligere hjælp?