Avatar billede jacobschwartz Nybegynder
12. april 2009 - 16:08 Der er 5 kommentarer

bokse med css

Hej
Jeg er igang med at lave en hjemme side, og jeg vil gerne ha at mit indhold står i en boks. Meningen er at boksen skal udvide og trække sig sammen, afhængeligt af hvor meget der står i den. Den skal (helst) være byget af billed filer og skal også helst kunne styres med css. Jeg kan huske at jeg engang har set en side hvor boksende var bygget op af en top billed fil, en midt billed fil og en bund billed fil. Nogen der ved hvordan man gør det?

Jeg har også lavet en tråd på udvikleren, i kan se den her: http://www.udvikleren.dk/HTML/Thread.aspx/9/28226/
der er flere oplysninger om mit problem.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. april 2009 - 11:42 #1
du kan lægge 3 divs inde i hinanden.

<div id="bg">
<div id="topbg"
<div id="botbg">
</div>

på den første lader du en 1px baggrundsbillede gentage sig på y-aksen.

På den øverste og nederste henholdsvis laver du et billede til baggrund og lader det placeret top og bottom.
Avatar billede jacobschwartz Nybegynder
13. april 2009 - 17:25 #2
Det er det jeg prøver, du kan se min side her http://itgeeks.wep.dk/567test567/ det er på forsiden jeg tester design kig også her http://www.udvikleren.dk/HTML/Thread.aspx/9/28226/ hvor du kan finde flere oplysninger om problemet.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. april 2009 - 23:37 #3
Som jeg ser det har du lavet et billede til top-venstre, top-højre og body..

Lav et til body, top og bund og gør som jeg beskrev.
Avatar billede jacobschwartz Nybegynder
14. april 2009 - 17:23 #4
Vil boksen så også rette sig efter skærmens størelse?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
14. april 2009 - 17:31 #5
nej.