Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
07. april 2009 - 19:12 Der er 4 kommentarer

lave samlægning i excel

Jeg er igang med en tilbudsliste men har lidt problemmer.
i et ark har jeg alle varene og et andet ark "forsiden", man skal kunne på forsiden i et felt skrive kabel 3 og alle med denne tekst kommer frem som man kan vælge (f.eks ogsp kabel 3x2 osv.) er dette muligt uden alt for meget programmering da det ikke er min stræke side.

eller kan jeg på arket taste antal ud for teksten og på forsiden laver den en liste med de felter som er udfyldte.
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2009 - 19:22 #1
Du kan måske bruge noget der ligner denne

http://pmexcelent.dk/DataValg.xls
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
07. april 2009 - 19:31 #2
Jo men hvis jeg bruge denne er det hvis man har en liste på 1000 linier og skriver 10 meter kommer det frem på forsiden automatisk men tekst og i anden celle antalet denne gang 10
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2009 - 19:40 #3
Det er jo ikke en fix og færdig løsning, og
det er måske heller ikke det du søger

Hvordan løsningen skal være afhænger jo af den aktuelle situation

måske du kan sende din fil eller nogle flere oplysninger
Avatar billede martin_moth Mester
07. april 2009 - 20:44 #4
prøv at kik på slå.op i hjælpen - den kan sikkert hjælpe, lidt afhængigt af hvordan du har opbygget dit ark