Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
03. april 2009 - 22:51 Der er 1 kommentar

NY COMPUTER

Jeg skal ha ny computer 7-10.000 kr.

Den skal være så up to date som muligt i forhold til spil
Gerne meget lidt larm
Gerne hurtig

Hvad skal jeg satse på i forhold til:
Grafikkort, processor og ram.
Har nogle eksempler i den dyre ende - er der noget billigere der er lige så godt ?

Grafikkort
Eksempler:
1x ATI Radeon HD 4870, 1 GB - GDDR5 SDRAM, PCI Express 2.0 x16
GeForce GTX 285 PCI-E 1024MB GDDR3

Processor
Eksempler:
Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz FSB 1333 MHz
intel core i7 - 920 / 2,66 GHz

Ram
Eksempler:
1x Kingston, 3 GB ( 3 x 1 GB ), 1066 MHz ( PC3-8500 )
Corsair XMS2 Xtreme Performance - hukommelse - 4 GB ( 2 x 2 GB ) 800Mhz.
Avatar billede Inqk Nybegynder
04. april 2009 - 02:29 #1
Hvis du skal spille skal du holde dig fra Core i7. Godt nok slår den alle rekorder i benchmarks, men når det gælder rigtige spil ligger den på niveau med Core 2 Duo og Phenom II. Tjek bl.a. disse links for sammenligning i Crysis:
http://www.tomshardware.com/reviews/socket-am3-phenom,2148-9.html
http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_core_i7/9.htm

Mht. grafikkort skulle den nye Geforce 275 GTX være den helt klare vinder mht. pris og performance. Dette koster det samme som den nye Radeon 4890, tilgengæld bliver den ikke nær så varm, støjer mindre og klarer sig bedre i en masse spiltitler undtagen Crysis: Warhead, hvor den er bagefter med 3-4 frames. I Crysis står de lige.