Avatar billede f2f4 Novice
01. april 2009 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdater database på ny

Hej

Jeg skal have 'resat' min MSSql database på ny med data fra x stk. kommafiler.

Påtænker at bruge TextFieldParser (http://bradraulston.blogspot.com/2008/11/using-vb-textfieldparser-in-c.html) til at læse filerne (Ok!?) men min spørgsmål er her om hvordan jeg nedlægger mine relationer i databasen og opretter dem igen bagefter? Er der en nem måde til dette?

Tillægsspørgsmål. Filerne er lidt store så mon det er bedst at kopiere den op på serveren med ftp og så blot importerer derfra, eller er det ok at angive/overføre filen via hjemmesiden!?

Tak for hjælp/svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. april 2009 - 10:19 #1
Hvis du har standard edition eller enterprise edition af SQL Server, følger Integration Services med. Dette er et værktøj som er meget godt til at automatisere sådanne importjobs.

Ellers kan du bruge Import Wizart (højreklik på databasen i management studio -> "Tasks" -> "Import Data...". Her kan du importere direkte fra en tekstfil.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. april 2009 - 10:23 #2
Du burde kunne tage højde for nøgler, uden at fjerne dem først, for derefter at oprette dem igen. Hvis du importerer data i rigtig rækkefølge, bør det ikke være et problem.

Jeg ville kopiere filene ned lokalt, før jeg importerer data.
Avatar billede f2f4 Novice
01. april 2009 - 10:29 #3
Ja jeg bruger enterprise, men det skal kunne gøre uden database kenskab/adgang. Men du har vist ret vedr. rækkefølgen det er nok den rigtigste løsning!?
Tak, giv gerne et svar for point
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. april 2009 - 10:36 #4
:-)