Avatar billede ridslau Nybegynder
31. marts 2009 - 17:04 Der er 3 kommentarer

God udbyder til spam skanning af email før de når ind til exchange serveren.

Hej
Jeg har nogle domæner hvor email kører på en windows 2003 exchange server hvor jeg har store problemer med spam emails. Modtager rigtige mange spam mails.

Jeg har så tænkt at den bedste løsning vil være at sætte en email/spamfilter udbyder til at skanne emailene før de bliver sendt videre til min egen exchange server. Altså pege mxrecorden over på udbyderen også sender udbyderen via SMTP emailene videre til mig egen mail server. POP3 dur ikke pga forsinkelsen.

Krav til udbyder.
Fornuftig pris/meget billig.
God til kun at fjerne spam mails. ikke rigtige emails og mailinglister.
Skal kunne sende og modtage store filer igennem denne udbyder(ikke større end max 100mb)

Så mit spørgsmål er hvilken udbyder er bedst?
Helst en dansk.

Hilsen
Laurids
Avatar billede snakz Nybegynder
31. marts 2009 - 18:13 #1
Er ganske vist ikke et direkte svar på dit spørgsmål. Men det er min erfaring at du kan skære en stor del af din spam væk ved hjælp af freeware / Open Source produkter, også til Exchange.
Prøv at checke ASSP, den har jeg brugt med fordel flere steder, virker faktisk ret godt - http://apps.sourceforge.net/mediawiki/assp/index.php?title=Exchange_2007
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2009 - 19:16 #2
SoftScan er dansk. De har en support, og mulighed for udgående scan. Deres service er ganske god og effektiv.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
17. april 2009 - 21:01 #3
Ellers er Comendo en god løsning på problemet :)