Avatar billede alessandro Nybegynder
30. marts 2009 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kombinationsboks i Acces2007

Hej,

det er et stykke tid siden jeg sidst har rodet med access, og jeg havde det samme problem sidste gang, som jeg nu ikke kan huske hvordan jeg løser.

Problemet er, at når jeg i min formular opretter en kombinationsboks, som har tre forskellige værdier, henholdsvis løvtræ, nåletræ, blandet - og jeg vælger en af disse i formularvisning, og så går ind i en anden tabel for at se en oversigt over de valgte ting, så kan jeg ikke se teksten af det valgte, altså løvtræ, nåletræ eller blandet, men i stedet viser feltet 2,3,4. Jeg er 100% på at relationen er korrekt, for jeg har tidligere lavet kombinationsbokse, som virker, og har lavet relationen på samme måde som disse, men det virker bare ikke. AAARRR....

Er der nogen som kan give et bud på hvad jeg har overset?

På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2009 - 15:16 #1
Jeg har ikke selv 2007, men problemet er vist detr samme i 2003.

Når du kan se værdien 2,3 eller 4 skyldewe det ganske givet, at du har valgt at vise den forkerte kolonne i din combo.

Du kan rette det ved at vælge en anden bundet kolonne, eller ved at vise flere kolonner, så du f.eks. ser en kolonne med et nummer f.eks. 2 for løvtræ. du skal så justere din kolonnebredde så du ser både nummeret og betegnelsen for løvtræ.
Avatar billede fdata Forsker
30. marts 2009 - 20:42 #2
... eller også har du - inde på feltet i selve tabellen - valgt at være kreativ på fanen "Opslag"
Avatar billede alessandro Nybegynder
31. marts 2009 - 08:16 #3
I selve kombinationsboksen ser jeg godt nok de værdier, som jeg har valgt at den skal slå op i en anden tabel, og så har jeg valgt at den skal gemme værdien i et felt i en anden tabel og det er i denne tabel at der i stedet for at blive vist "løvtræ", bliver vist 2 :(
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2009 - 11:35 #4
Jeg er stadig af den mening, at du skal se på hvilken kolonne der er bundet.
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2009 - 11:56 #5
Evt. kan du konvertere din db til 2002 og sende den som en .zip fil til.

mugs snabelting mail.dk

så ser jeg på den.
Avatar billede fdata Forsker
01. april 2009 - 18:39 #6
Det koger vist lidt i den nye e !?!

Jeg fik mail om point i dette spm.
Lækkert - i betragtning af at man slet ikke har svaret  ;o)