Avatar billede jimmydk Nybegynder
29. marts 2009 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Object reference not set to an instance of an object.

Har probemer med at freetextbox fejler, jeg har aldrig stødt på det problem før.

Så enhver hjælp ville være godt.

Fejlen jeg får er

Server Error in '/' Application.
Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  FreeTextBoxControls.Support.ResourceManager.LoadResource(Hashtable target, String language, String cacheKey) +350
  FreeTextBoxControls.Support.ResourceManager.GetResources() +158
  FreeTextBoxControls.Support.ResourceManager.GetString(String name) +14
  FreeTextBoxControls.FreeTextBox.SetToolbarButtonLanguage(ToolbarButton toolbarButton) +44
  FreeTextBoxControls.FreeTextBox.RenderToolbarButton(HtmlTextWriter writer, Toolbar toolbar, ToolbarButton toolbarButton) +40
  FreeTextBoxControls.FreeTextBox.RenderToolbar(HtmlTextWriter writer, Toolbar toolbar) +691
  FreeTextBoxControls.FreeTextBox.RenderRichEditor(HtmlTextWriter writer) +443
  FreeTextBoxControls.FreeTextBox.Render(HtmlTextWriter writer) +60
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +22
  System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +199
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +20
  System.Web.UI.WebControls.WebControl.RenderContents(HtmlTextWriter writer) +7
  System.Web.UI.WebControls.WebControl.Render(HtmlTextWriter writer) +29
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +22
  System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +199
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +20
  System.Web.UI.Control.Render(HtmlTextWriter writer) +7
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +22
  System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +199
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +20
  System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +59
  System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm.Render(HtmlTextWriter output) +68
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.HtmlControls.HtmlForm.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +37
  System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +199
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +20
  System.Web.UI.Control.Render(HtmlTextWriter writer) +7
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +22
  System.Web.UI.Control.RenderChildrenInternal(HtmlTextWriter writer, ICollection children) +199
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer) +20
  System.Web.UI.Page.Render(HtmlTextWriter writer) +26
  System.Web.UI.Control.RenderControlInternal(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +25
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer, ControlAdapter adapter) +121
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer) +22
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2558

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.1433; ASP.NET Version:2.0.50727.1433
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 15:03 #1
Fejl beskeden betyder at du forsøger at kalde en metode eller property på noget som er null/Nothing.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
30. marts 2009 - 20:42 #2
Oki takker.

Jeg løste det ved at køre det hele fra codebehind filen jeg plejer og virker, i stedet for aspx siden.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
06. oktober 2010 - 08:27 #3
smid lige et svar, så kan jeg lukke spørgsmålet. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2010 - 13:50 #4
ok