Avatar billede Hlaldun Nybegynder
28. marts 2009 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nvidia GFX 8800 GTS 320mb problem

problem: grafikkortet får computeren til at lukke ned, dog sker dette ved at den får skærmen til at flimre først, låse sig, hvorpå computeren enten står fast frosset på samme skærmbillede, som er forvrænget, eller Computeren helt enkelt genstarter og vil starte op i fejlsikret tilstand.

jeg har udelukket andre problemer end grafikkortet ved at prøve at sætte et andet grafikkort i computeren fra en anden computer. prøvede også at sætte det grafikkort som er problemet i en anden computer, og den skabte samme problem der som i den første computer.

Møllen kører fint rundt i den, og undersiden er kølig nok vil jeg mene, men toppen ( printerpladen) bliver ret hurtig meget varm.

forleden blev computeren gjort ren for støv, hvor jeg er bange for vi måske fik beskadiget noget i computeren.

mit spørgsmål er så, GFX 8800 kan denne åbnes ogrengøres helt? hvis nu det var støv som har sat sig fast i en luftkanal?

eller er kortet helt enkelt smadret?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2009 - 16:01 #1
du kunne prøv det her som jeg har gjort med tidligere kort der blev som en sauna.. ved ikke om du kan forestille dig det.

brug en  køler fra et kabinet og køb 4 små plasticstykker og sæt 4 skruer i så køleren er hævet lidt fra fladen. nu er der ingen metalisk fobindelse til kortet når du sætter den ovenpå grafikkortet som en ekstra køler. det er jo meningen at blæseren skal blæse mod dit kort.

mit gamle nvidia 8800 gtx svedte en del.

ved ikke om du kan bruge ideen.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2009 - 17:53 #2
Avatar billede Hlaldun Nybegynder
29. marts 2009 - 18:57 #3
takker for svaret. tør dog godt nok ikke begive mig igang med en reparation som den der hehe. tak for billedet også. jeg tror desværre efter at have rodet lidt mere med det at kortet er kørt helt, kan slet ikke starte computeren op med den i længere, selv når kortet er helt kold. den skal vist bare erstattes :(

men takker for svaret.
Avatar billede Hlaldun Nybegynder
29. marts 2009 - 19:01 #4
og hvordan giver man så lige point herinde?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 07:56 #5
svar funktionen der ligger bruger man kun når man er tilfreds og for at lukke spørgsmålet. du beder vedkommende hvis svar du er tilfreds med lægge et som du accepterer eller selv lægget et og accepterer.
nu lægger jeg også et svar så kan du selv prøve.

den du vil give point markerer du ude til venstre og resten giver sig selv

det er let at lave.

det er en almen køler + 4 små plastic stykker og 4 skruer.
palsticen er bare for at køleren ikke ligger og laver kontakt og fordi der kan komme luft under den.
og nu sættes den bare via et strømstik til.
m.v.h