Avatar billede soeren96 Nybegynder
22. marts 2009 - 22:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af styresystem?

Hej, jeg er meget, meget forvirret over, hvad jeg mon skal gøre. Jeg står og vil gerne snart have en ny laptop, men jeg ved ikke hvad skal mon skal gøre med styresystem. Jeg har tænkt på enten at smide Windows XP på den, og så måske senere skifte det ud med Windows 7, jeg ved bare ikke om XP er fremtidssikeret nok, Jeg har også tænk på at kører Vista, og så måske senere skifte det ud med Windows 7, Jeg har også tænkt på måske at vente, og så købe en laptop med Windows 7 på. Computeren skal bruges til gaming, se film, og alm. surfing, hvad synes i jeg skal gøre? :)
22. marts 2009 - 22:14 #1
... ved de fleste NY Laptop/bærbar er hardware så 'ny' at der _ikke_ er fremstillet driverpakker til den gamle XP. Kun til Vista (og kommende Win7) ...

Bare se i denne nye tråd -> http://www.eksperten.dk/spm/869182 + mange andre ...

Så det giver næsten sig selv ...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2009 - 23:27 #2
Jeg vil foreslå Vista.

Det kan holde nogen år. XP er blevet gammelt.

2/3 af dem der siger at Vista er elendigt kører selv Linux eller MacOS X.

Derudover har Larry naturligvis en vigtig pointe - en del nyt hardware specielt indenfor laptops kommer slet ikke med XP drivere.

Tid at skifte.

Vent med 7 indtil den er kommet i final og evt. der er kommet en SP1.

Hvis det er en highend laptio skal du overveje om du vil hoppe på 64 bit. Men med en mere almindelig laptop skulle 32 bit stadig være helt fint.

Eneste alternativ til Vista ville være hvis du skulle lave det store spring og skifte til Linux f.eks. Ubuntu.

Men du kan nemt risikere at skulel kæmpe lidt for at få alt til at virke. Problemer med trådløs net er set en del gange.
Avatar billede soeren96 Nybegynder
23. marts 2009 - 14:12 #3
#1> Du har ret, det er jo ret så vigtigt at overveje.

#2> Okay, det kan godt være det bare er en gammel myte, men er der ikke noget med nogle spil ikke understøtter 64-bit, og at andre programmer, og drivere kan være svære at skaffe til 64-bit?
- og nej, jeg vil ikke skifte til Linux eller OS X, da den jo skal bruges til spil ;).
Avatar billede soeren96 Nybegynder
23. marts 2009 - 14:13 #4
Hovsa, overstående skulle være postet som kommentar.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2009 - 14:18 #5
Generelt boer 32 bit apps koere paa 64 bit Windows.

Drivere kan drille. Men hvis der er Vista drivere, saa er der sikkert ogsaa 64 bit Vista drivere.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2009 - 17:51 #6
Selv om det skulle have vaere postet som kommentar fik du accepteret svaret og givet dig selv point.
Avatar billede soeren96 Nybegynder
30. marts 2009 - 14:09 #7
#6> Ja, jeg har ikke så meget styr på systemet her på eksperten, men jeg kunne ikke finde ud af at give andre point da jeg var den eneste der var postet som svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2009 - 15:02 #8
Du kunne have bedt nogen smide et svar.