Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 11:34 Der er 29 kommentarer

World of Warcraft går i hak.

Hej eksperten.

Jeg har problemer med spil som blandt andet: World of Warcraft, Star Wars Galaxies, GTA III, og Diablo 2. Wow og SWG Har det samme problem, når jeg åbner dem op går de i stå i menuen, og jeg bliver nød til at åbne jobliste og afslutte processen. NOgen gange kan jeg komme ind i spillet, dog med samme resultat som i menuen. GTA 3 har det problem, at man ikke kan se de små film der kommer når man går på mission, den viser bare lige et hurtigt klip fra dem, og springer videre. Diablo 2 har et lignene problem den går i hak i menuen, men vis man når at komme ind i spillet er der ingen problemer. Dette er ikke de første spil jeg har haft dette problem med, men nu vil jeg helst gerne løse det. Jeg har mistanke om at det er mit grafik kort der er skyld i det, men må jeg overlade til jer:

Mit system:
Windows XP Pro SP 3 (5,1)
AMD Athlon 64 x2 Dual Core 6000+ (2 CPUs) 3,1ghz
ATI Radeon HD 4800 512mb 400mhz
2gb ram
Realtek HD (Lydkort).

og til alle der skulle tro det er fordi jeg cracker dem: For det første er wow og SWG online spil der ikke kan crackes og skal købes, og for det andet har jeg 100% fuld licens til Diablo 2 og GTA 3.
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 11:39 #1
ps. der går længere tid, før den går i hak, vis jeg går ind i CCC og vælger de laveste instillinger i 3d.
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2009 - 11:43 #2
Har du de nyeste ATI drivere installeret til dit grafikkort ?
Hvor varm er din cpu ? (Kan du se i bios)
Larmer nogle af dine diske meget, eller unormalt ?
Oplever du at din maskine er langt tid om at starte op osv. ?
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 11:47 #3
Jeg har seneste driver version: 8.582.0.0
Hvor står det henne i bios?
Der er ingen problemer med mine diske, de er nærmest lydløse.
Min maskine starte meget hurtigt op, og tager ti sekunder fra jeg logger på til alle mine procceser er åbne.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 12:08 #5
3. Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 12:25 #6
MichaelWJ-IT > en del af de ting du skriver i #5
vil være direkte forkert at disable.
F.eks USB Legacy Support i bios, så vil det i langt de fleste tilfælde betyde, at du kan ikke bruge usb mus/tastatur osv.

Nej- det har intet med om det er intel/amd at gøre, linket er blot til en artikel som intel har skrevet og givet deres svar på disabling af USB:
http://support.intel.com/support/peripherals/sb/CS-011939.htm
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 12:32 #7
kawasakikaare >
Find dit spil i dropdown menu
Klik på Can I run it
Acceptere at installer et ActivX objekt
Nu vil den tjekke din pc for minimum krav, for spillet - tillige vil den give evt. anbefalinger på det der kan/skal opdateres

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 12:42 #8
Okay, can you run it siger at mit grafikkorts driver er 6.14.10.6912, og jeg tjekkede min dxdiag som siger det samme, men driver max, siger jeg har 8.582.0.0
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 12:50 #9
Det lyder som en HP med et ATI Radeon grafikkort
Har du tjekket deres hjemme side for opdateringer?
Evt. været på ATI`s hjemmeside også?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 12:51 #10
- det er ikke sikkert at dit grafikkort kører dårligt men at du har BadByte´s eller mindre god opsætning af dit Bundkort/styrersystem...
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 13:02 #11
haverslev: jeg har hentet driveren fra ati, men nu giver jeg den lige en Driver cleaner også geninstallere jeg den.
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 14:10 #12
Det gav ikke noget.
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 14:22 #13
Som skrevet i  #9
Har du været på HP`s hjemmeside og opdatere div. derfra ?
(hvis det da er en HP, ellers på producentens hjemmeside)
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 14:41 #14
mit bundkort?
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
21. marts 2009 - 14:45 #15
Jeg har ikke hp men msi.
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 14:54 #16
Hvis det er en MSI maskine eller MSI bundkort du har, så gå på deres hjemme side og tjek for evt. opdatereinger i forhold til der er på din maskine pt.

Du kan kære en . Live Update Online eller Vælge manuelt i h-side:
http://global.msi.eu/index.php?func=downloadindex
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 14:55 #17
Du kan kære en . Live Update  = Du kan kan vælge en Live Update
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 22:26 #18
haverslev - ?Du kan kære en? ((spam/vira)...
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 08:51 #19
MichaelWJ-IT > hvad mener du nu? - fatter ikke helt dine indlæg,
har de nogen relevans for spørgeren eller hvad går det ud på?
hvad er det for noget med spam/vira ? - ved du i det hele taget hvad du skriver om?
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 10:16 #20
kawasakikaare > en anden ting, har du prøvet at rengore din CPU og dens køler ?
Samt hvor stor er din Strømforsyning ?
Som du kan se her, så skriver ATI minimum 450 Watt eller højere
http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. marts 2009 - 13:56 #21
haverslev ? rengore ? du aner jo ikke hvad du skriver..
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 14:11 #22
OK > du har ikke bedre ting at udføre , end at lave det til et stave konkurrence -, du fatter da nada
Hermed anmeldt
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. marts 2009 - 14:36 #23
Du bliver jo ved med at skrive til mig..
Sorry og tak for det..
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 14:45 #24
Du skrev jo netop ikke, på mit indlæg #19
Men skulle absolut finde en anden stavefejl og kommentere på, derfor anmeldelsen.
Dit "Sorry" er accepteret herfra
(og husk alle staver måske ikke lige godt, men det kan skyldes flere ting som, alder, ordblindhed osv. osv.)
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
22. marts 2009 - 16:27 #25
#20 Min computer har gjort lige siden den blev opgraderet (af en computer "ekspert" der ved hvad han laver) så det nok ikke fordi der er skidt i blæseren, og er ret sikker på jeg køre med 500watt. igen er det blevet lavet af en der har styr på det, så det skulle være tjekket.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. marts 2009 - 16:37 #26
Punkt #4 + #5
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2009 - 18:13 #27
Nu har jeg set flere maskiner fulde af støv og fnuller mænd, bl.a en hvor at maskinen ikke har stået ret længe i et værelse, hvor der var gulvtæppe, sengetøj og hund/kat.
Det giver en meget tilstoppet cpu og endda så meget at den næsten ikke kunne køre rundt.

Hvad blev opgradet på det tidspunkt ? - grafikkort / cpu eller?
Avatar billede kawasakikaare Nybegynder
22. marts 2009 - 18:24 #28
Mit gamle bund kort var brændt af, så jeg fik nyt bundkort, grafikkort, proccesor, harddisk, og strømforsyning. ps. mit computer står på en træplade 10cm over gulvet(som er af træ) og har en halv meter til nærmeste væk.(Har et lille kabinet, så den skal have god plads at "lufte ud" på.
Avatar billede Insany92 Nybegynder
19. juli 2009 - 22:37 #29
Tillad spillene igennem dit firewal :)
Start>Kontrolpanel>Firewall>Tillad et program gennem Windows Firewall