Avatar billede carstensuurland Nybegynder
20. marts 2009 - 22:02 Der er 4 kommentarer

Mine events forsvinder...

Jeg er ved at lave en usercontrol (Windows Forms), som egentligt bare er en thumbnail af et billede. Når brugeren bevæger musen henover min usercontrol, kommer der en lille "Vis i stort format" knap frem, som så kan åbne billedet i fuld format.

Det clickevent der er tilknyttet knappen fungerer fint - MEN, hvis jeg på usercontrolen's mouseleave hhv. mouseenter events skjuler eller viser knappen (så den kun er synlig når musen er henover min usercontrol), så virker eventet ikke mere... det bliver ganske enkelt ikke kaldt selvom jeg kan klikke på knappen osv.

Er det en bug i frameworket eller hvad sker der?
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2009 - 22:44 #1
Tvivler ... men uden kode er det ik' nemt at vide ...

Som jeg forstår det ... du siger at Click eventen ikke virker når du har sat MouseEnter og MouseLeave op eller ?

Lidt uklart om hvad events der fejler i din kode ...

// ouT
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
20. marts 2009 - 22:58 #2
Hejsa - der er egentligt ikke så megen spændende kode at kigge på. Det er helt efter bogen. Problemer er, at hvis jeg - i mouseenter og mousleave skjuler eller viser min knap, så virker knappens clickevent ikke - det er som om handleren er forsvundet - eventet bliver aldrig kaldt. Undlader jeg at skjule/vise i mit mouseenter/mouseleave, fungerer det fint.
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2009 - 23:52 #3
og du sætter bare Visability til false ?

Bare post hvad du har selvom det er efter bogen ... kan jo ske at jeg kan skabe sammen fejl ?

Hvad version af .NET er det ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. marts 2009 - 21:38 #4
Hvis du viser koden, kan det være vi kan hjælpe, ellers er der nok ikke noget at gøre. Jeg tvivler på det er en bug i frameworket. Det er højest sandsynlig en lille fejl du ikke selv har opdaget.