Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 09:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme vedhæftet billede

Det er lige før jeg selv syntes mit spørgsmål er for banalt men jeg får snart kuller af at lede efter den funktion.

Når jeg modtager et vedhæftet billede i Notes bliver det automatisk indlejret i selve mailen. Jeg ønsker at gemme det billede på disk, men hverken højreklik eller nogle menuer jeg kan finde giver mig muligheden "Gem som". Det lyder usandsynligt at det ikke skulle være muliugt, men hvordan?

Hvis jeg dobbeltklikker på det åbnes mailen i redigeringstilstand og jeg kan f.eks. udskifte billedet med et nyt, men får stadig ikke mulighed for at gemme.

Det skal siges at Notes kører over en Citrix og det kun er muligt at gemme filer på et netværksdrev, men derfor burde det vel kunne gøres alligevel?
Avatar billede snowball Novice
20. marts 2009 - 09:55 #1
Du kan højreklikke på billedet og så vælge Copy / Kopier og derefter indsætte det i Paint eller et andet billedredigerings program. Dog lidt en omvej.

Jeg kan umiddelbart heller ikke se at man kan gemme det direkte når billedet er embedded.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 16:30 #2
Det får jeg desværre heller ikke lov til, ikke fra min token i hvert fald. Det lader til at clipboardet på citrix og på min lokale maskine ikke kan udveksle indhold. Jeg formoder det er det samme når jeg sidder på min pind på jobbet, men jeg vil selvfølgelig afprøve det når jeg er der igen.

Hvad jeg dog kan gøre er at tage et screendump af billedet og gemme det, men det er jo slet ikke optimalt. Jeg kan også sætte det ind i et word dokument, gemme det og på den måde bringe billedet videre.

Nå, men det var rart at vide at jeg ikke havde stirret mig blind på funktionerne i Notes. Jeg ender nok med at må bede folk zippe billederne i stedet for, for at få dem i fuld opløsning. Desværre er der ikke installeret noget billedredigeringsprogram på serveren.

Tak for din kommentar snowball, vil du ikke lave det til et svar så jeg kan få lukket?
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2009 - 17:11 #3
OK