Avatar billede T_H_N Nybegynder
18. marts 2009 - 08:41 Der er 10 kommentarer

Skærmdriveren virker ikke normalt

Når jeg spiller Fall Out 3 "fryser" spillet ofte og jeg bliver nød til at lukke og starte spillet igen. Ofte får jeg denne fejlmeddelse: "Skærmdriver nv4.dll virker ikke normalt"
Hvordan løser man det problem?
Grafikkort: Nvidia G-Force 8800 GT
RAM: 2 Gb
XP Pro
Intel Core Duo 2,66 Ghz
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. marts 2009 - 09:06 #1
Prøv at reinstallere/opdatere driveren for at se om det kunne hjælpe.
Prøv dernæst at opdatere fallout 3. Googlede lige og så at der var mange der havde problemer med spillet og der er kommet patches til det.
Avatar billede T_H_N Nybegynder
18. marts 2009 - 10:07 #2
Tak for svar.
Fik ikke skrevet at jeg haft en længere dialog med bethsoft med om problemet og de kunne ikke løse det! :-)
Jeg har opdateret alle driverne i maskinen og bruger nyeste patch.
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. marts 2009 - 10:12 #3
ok :(

Hvis udviklerne af spillet ikke engang kan hjælpe, tvivler jeg lidt på jeg kan. Men hvis du har et andet grafikkort du kunne teste med kunne det jo være værd at prøve.
Avatar billede T_H_N Nybegynder
18. marts 2009 - 10:30 #4
Jeg har en kammerat med samme grafikkort. Han har ikke de ttilsvarende problemer.....og det er kun i dette spil.
Avatar billede hearnz Nybegynder
18. marts 2009 - 10:36 #5
ok så virker det jo rimeligt indlysende at dit grafikkort er ved at være træt..Der kan selvfølgeligt også være andre faktorer der spiller ind. Men prøv da at låne din kammerats kort og se om det hjælper.
Avatar billede tingholm Mester
18. marts 2009 - 15:13 #6
kør evt en benchmark på grafikkortet... se om andet også kan få den til at køre fast... måske det bare er køleren der sidder dårligt eller lign?
Avatar billede T_H_N Nybegynder
19. marts 2009 - 09:03 #7
jamen det vil jeg da prøve. Kender du et godt program?
Avatar billede tingholm Mester
19. marts 2009 - 12:13 #8
Avatar billede T_H_N Nybegynder
20. marts 2009 - 11:16 #9
takker. Grafikkortet fik 488 point i benchmark i denne test.
Hvilke skulle være ok!
Måske bliver det ikke kølet nok?
Avatar billede hearnz Nybegynder
20. marts 2009 - 13:04 #10
Det kan være. Prøv eventuelt at se hvor varmt det er når du får fejlen.

Eller endnu bedre, lån din kammerats kort og se om fejlen stadig er der..så kan du jo udelukke kortet og koncentrere dig om hvad det så kunne være.