Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:09 Der er 16 kommentarer

Skifte Cursor i webbrowserobjectet

Jeg har en applikation som bruger webbrowserobjktet; jeg ønsker at kunne ændre cursorens udseende for dette objekt, idet det foregår sådan at mit program arbejder, skriver en fil til disk, som webbrowseren så loader. Det betyder at det meste arbejde foregår i det første trin, men cursoren bliver kun til timeglasset mens diskfilen loades (meget kort tid...).

Så mit spørgsmål er: hvordan ændrer man cursoren for dette objekt..? (Og nej, man kan ikke bare skrive <objekt>.mousepointer = vbArrowHourglass.. ;)
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 10:14 #1
du skriver

Screen.Mousepointer=VBHourglass
.
Screen.Mousepointer=VBDefault

/Jennemaan
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:19 #2
Nej, det er IKKE godt nok, fordi webbrowser objektet \"overrider\" det...!
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 10:22 #3
har webbrowserobjektet så ikke en event du kan bruge?
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 10:25 #4
I webbrowserens ondocumentdownloadcomplete osv. bruger du

Screen.Mousepointer=VBHourglass

I Webrowser_DocumentComplete bruger du så

Screen.Mousepointer=VBDefault

/Jennemaan

Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:26 #5
Nej...det er jo derfor jeg spørger...jeg har været igennem alle de \"indlysende\" forsøg, men objektet har ikke nogen anvendelige events/metoder..man skal formentligt lave en form for subclassing...
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:29 #6
Tænk over det...det duer jo ikke...jeg udfører jo ikke nogle kald til webbrowser objektet før fieln er klar..! Derfor skal jeg \"råt\" kunne sætte cursoren for objektet, selv om det på det tidspunkt er inaktivt...!
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:31 #7
Hvis det var så let ville jeg nok ikke sætte spørgsmålet til 200 point... ;)
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 10:40 #8
hvis ikke du kan udnytte webbrowserens events til at \"korrigere\" for at den selv nulstiller mousepointeren, tror jeg ærligt talt ikke at det kan lade sig gøre...

Men der er een ting jeg ikke forstår... Du siger at den nulstiller mousepinteren når den er færdig med at loade filen.... Så skal den vel også vise en alm. mousepointer???

Webbrowseren eksekverer jo asynkront, således at du rent faktisk kan klikke i den før den er færdig med at vise det downloadede/indlæste dokument?

/Jennemaan
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:49 #9
Næh måske ikke...det er jo derfor jeg spørger...jeg er selv løbet tør for ideer...

Jeg tror nu det kan lade sig gøre på en eller anden måde..formentlig en form for subclassing...

Den viser automatisk alm. mousepointer når den er færdig med at loade filen og vbArrowHourglass mens den loader, men det går jo ultrahurtigt at loade en fil fra disk...du kan faktisk ikke nå at klikke på den mens den loader.. ;)
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 10:55 #10
er det så ikke ligegyldigt med den mousepointer???
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 10:56 #11
Nej,nej,nej...suk... ;) Pointen er jo at jeg bruger en del tid på at DANNE den fil, som browseren skal loade...og jeg ønsker at have timeglas på cursoren mens jeg danner filen...det er dette trin som tager lang tid, og det er her jeg ikke for \"lov\" for webbrowserobjektet..!!!
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 11:03 #12
du loader vel først filen ind i webbrowserdokumentet EFTER at du har dannet filen??? -Så er det jo bare under dette trin at du skal bruge screen.mousepointer ???

/Jennemaan
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 11:10 #13
Nej...(det er åbenbart svært af forklare...).
Forestil dig nu situationen :

1. Brugeren trykker på en knap.
2. Programmet danner filen.
3. Programmet beder webbrowser objektet om at loade filen.
4. Filen bliver loadet og brugeren kan se resultatet.

Det lange trin i denne process er trin 2 og da cursoren ikke skifter tror brugeren at der ikke sker noget efter han har trykket på knappen, indtil resultatet vises 1-3 sekunder senere...
Selv om jeg også har en stressbar som jeg opdaterer mens jeg danner filen er det åbentbart ikke nok...tilbagemeldinger fra brugerne viser, at de tror programmet er gået i stå her (det er ude til 10-15.000 brugere...).
Avatar billede jennemaan Nybegynder
05. juli 2001 - 11:23 #14
jamen webbrowseren ændrer vel ikke ved cursoren før trin 3????
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 11:28 #15
Jo...forstået sådan at den setting det har for cursoren overrider at du sætter screeen.mousepointer, derfor sker der det, at hvis brugeren har cursoren henover browservinduet /hvilket der er en MEGET stor sandsynlighed for..), skifter den cursoren tilbage til default...
Avatar billede fender Nybegynder
05. juli 2001 - 11:51 #16
Så kom vi vist tilbage til SquareOne, med problemstillingen helt uddybet...;)