Avatar billede trekkies Juniormester
15. marts 2009 - 23:37 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ny skærm

Hej alle sammen

Jeg sidder og ser Bilka og Elgiganten's brochure.
Jeg har fundet en fladsærm i hver af deres brochure, men men gerne høre hvilken I synes der er bedst.

Elgiganten (skærmen er på forsiden):
http://elgiganten.ser02.dk/avis/elgigantenuge12.pdf

Bilka (skærmen er på side 51):
http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid=1#/page50/

Skærmene er begge i widescreen.
Jeg er en fladskærm nu, men der er ca 4-5 år gammel nu, og jeg vil gerne have 2 skærme ved siden af hinanden, men er det bedst hvis jeg køber 2 styks eller kun en og bruge den gammel.
Jeg skal bruge skærmene til lidt grafik, mails og programering af hjemmesider og programmer, jeg skal se en lille smule tv på skærmen også.
Hvilken vil I foreslå?
Avatar billede be_nice Juniormester
16. marts 2009 - 08:15 #1
Du vil nok få mange svar/kommentarer på hvad der er bedst - dette alt efter hvilke skærme folk der svarer har.
Jeg vil forsøge at give dig et svar, som jeg håber du kan bruge - selv har jeg en HP skærm
( se mere her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483381&searchArea=&Soegeord= )
og jeg kan kun sige at jeg indtil dato har været yderst tilfreds med ydeevnen på denne skærm, og prisen er ikke så meget højere end dem du spørger på.
Men nu til de 2 skærme du spørger på:
- Du skal afgøre om du ønsker en 20' (Acer fra Bilka) eller om du hellere vil gå efter en 22' (Fujitsu fra Elgiganten)
- Samtidig bør du overveje om du vil "nøjes" med en opløsning på 1600*900 (Acer) eller om du ønsker fuld HD 1920*1080 (Fujitsu)
- Prismæssigt står de 2 forslag jo fint til hinanden.
Min personlige vurdering/råd er, at hvis du skal have 2 skærme stående, så skal du have god plads på skrivebordet hvis du vælger 22' (de fylder trods alt noget).
Jeg har selv 3 Acer fladskærme af ældre dato (17' og 19' widescreen) og har aldrig haft problemer med disse - jeg har ikke nogen umiddelbare erfaringer med Fujitsu)
Og når du skal i gang, så vil jeg da klart anbefale at du køber 2 ens skærme på samme tid.
Jeg håber at du kan bruge dette - god fornøjelse når du får købt.
/Be_Nice
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
16. marts 2009 - 08:21 #2
Jeg ville købe Fujitsu-Siemens modellen. Bedre opløsning og bedre kontrast. Kan heller ikke se idéen med at have en DVD-afspiller indbygget i skærmen som der findes i Prosonic modellen. Gætter på at du allerede har en DVD-afspiller i PC'en.
Avatar billede be_nice Juniormester
16. marts 2009 - 08:31 #3
--> sn0wflake, det er Acer skærmen på side 51 der spørges på - ikke Prosonic TV på side 50.
Kontrasten er i øvrigt ens på Acer og Fujitsu skærmene - men opløsningen er klart bedst på Fujitsu.
/Be_Nice
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
16. marts 2009 - 08:45 #4
be_nice: Okay, men det ville da være dejligt hvis ham der stillede spørgsmålet ville skrive det i stedet for at man skal gætte sig frem :)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. marts 2009 - 06:55 #5
Okay, mange tak for jeres indlæg.
Jeg tror at jeg køber 2 stk. Fujitsu-Siemens skærme til min pc i stedet for.

Mit grafikkort har en vga og en dvi tilslutning, men kan man købe et lille omformer så man kan tilslutte 2 skærme?

sn0wflake: Undskyld hvis jeg ikke havde forklaret mig godt nok.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. marts 2009 - 07:44 #6
Selv hvis man kunne købe en DVI omformer tror jeg ikke du får det resultat du ønsker. Med en eventuel omformer gætter jeg på at du bare ender med to skærme som spejler hinanden.
Avatar billede be_nice Juniormester
17. marts 2009 - 07:45 #7
Da du ønsker at benytte begge skærme på samme tid, er du nødt til at tilslutte den ene skærm til vga og den anden til dvi - jeg har dog tidligere hørt om "problemer" med opløsningen (se nedenstående link):
http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/49263/
God fornøjelse med dine nye skærme.
/Be_Nice
Avatar billede trekkies Juniormester
17. marts 2009 - 12:22 #8
Mange tak for jeres svar, jeg køber 2 nye skærme i morgen.
Så bliver det spændende om jeg kan få dem til at virke :)

Hvis der er flere som vil have point, bedes I lægge et svar, jeg giver først point på fredag, da jeg skal arbejde en del.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
18. marts 2009 - 03:12 #9
Meh...
Avatar billede trekkies Juniormester
18. marts 2009 - 20:23 #10
Nu har jeg købt de 2 skærme, og de virker begge to, men jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med.
Som sn0wflake skriver her: 17. marts 2009 kl. 07:44:38
Så kan jeg kun vælge 4 tilsætnings muligheder:

Single: Kun en skærm virker.

Clone: Begge skærme virker, men viser det samme på begge skærme.

Horizontal span: Begge skærme virker, men det er en stor skærm, som starter på den ene skærm og slutter på den anden skærm.

Vertical span: Begge skærme virker, men det ser ud som om at skærmene er over på hinanden.

Jeg mener at jeg så noget som hed "Udvid skærm", hvor hver skærm viste sit, og ikke blev vist i begge skærme.
Men kunne også trække programmer fra den ene skærm over til den anden skærm, og man kunne maximere vinduer, uden at et program kom over i den anden skærm.
Men det var på min bærbar, som er næsten 5-6 år gammel.

Håber at I vil hjælpe mig med det :)
Avatar billede trekkies Juniormester
18. marts 2009 - 20:51 #11
Nu har jeg fundet ud af det, bare glem mit spørgsmål.

Er der ikke flere som vil have point?
Avatar billede trekkies Juniormester
20. marts 2009 - 14:41 #12
Mange tak for hjælpen :)

Nu sidder jeg ved mine 2 skærme, og nyder det :)