Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

windows vista help

hej jeg har tænkt på om der er nogle der ved nåde om at gøre windows vista hurtiger ved at gå ind i regedit.exe og ændre nogle ting vil gerne have den bliver

hurtiger

og hurtiger til at boote

lukke ned og starte op og så vider

håber der nogle der ved nåde på for hånd tak
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
13. marts 2009 - 18:02 #1
Der er ikke noget du kan gøre der som vil gøre den markant hurtigere. Der er kun mere ram (2 gb som kun koster omkring 250 kr) som virkelig kan øge hastigheden. Medmindre du har lyst til at skifte din processor eller skifte til XP eller Ubuntu.

De småting du kan gøre er nedsætte det antal programmer der starter op sammen med Vista. Dem ændrer du i msconfig (systemkonfigurationen) i menuen start. Ellers kan du i samme menu fjerne windows opstarts skærm, altså den hvor den lille "bar" kører og viser at vista loader. Jeg mener den hedder boot screen, den slår du bare fra. (Skriver i øjeblikket fra en XP pc så kan ikke lige tjekke præcis hvad den hedder.)
Ellers kan du sørge for at Vistas sidepanel (gadget) ikke kører og du kan slå aero fra og køre i et mindre krævende tema.
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
13. marts 2009 - 18:37 #2
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 18:39 #3
både ja oh nej

her er en side du vil kunne bruge

http://www.howtogeek.com/tag/windows-vista/

du kan også åbne porte og andet i den eller bruge tcip på denne side men husk der er på eget ansvar.
det er denne her du skal bruge

SG Vista TCP/IP Patch

http://www.speedguide.net/downloads.php

det kan også gøres manuelt men er mere besværligt - jeg har vejledningen liggende et eller andet sted.

jeg mener at huske at i xp er der kun 9-10 porte åbne og det er der også i vista.

men hvor stor effekten er må komme an på en prøve hvis du har lyst.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2011 - 13:17 #4
-