Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. marts 2009 - 19:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tinetus-agtig lyd med headset

Jeg har så købt et gaming headset http://www.trustedreviews.com/peripherals/review/2008/06/05/Sennheiser-PC-350-PRO-Gaming-Headset/p3 og den laver konstant en underlig lyd.

Bare at den er tilsluttet, laver den en tinetus-lyd. Man kan skruge lyden ned via den almindelige Master Volume og ved dreje-dimsen på ledningen. Men den bliver højere, jo højere den bliver skruet.
Så hvordan kan man stoppe denne lyd? Den er rimelig irrekterende.

Desuden laver den også en indlæsnings-agtige lyd, når en side bliver loadet, eller der bare er noget der er loader. Denne lyd er i form af mange små stop/underlyde som normalt varer 0,05-0,1 sek. og fortsætter med tinetus-lyden når den er færdig.
Altså, mens en side loader, er tinetus-lyden der, mens der kommer de underlyde.

Så ja, det var vel det.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 20:01 #1
Har du et andet headset du kan prøve med? eller nogle højtalere..et eller andet..

Lyder mest som om det er dit lydkort der samler støj med fra computeren.
Avatar billede area404 Nybegynder
09. marts 2009 - 20:20 #2
Helt enig, det er dit lydkort.. Har ikke noget med headset at gøre.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. marts 2009 - 20:35 #3
Jeg mener ikke at det er lydkortet. Det er self. muligt.

Jeg har også denne lyd, når jeg er på min 'gamle' bærbar, som højst sansynligt har 5.1.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. marts 2009 - 20:35 #4
rettelse - denne lyd på bærbaren, når headsettet er tilsluttet.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 20:39 #5
hm.

ahhh jeg tror jeg har en ide...

Du har ikke skrevet om det er stationær eller bærbar, men mit gæt er at det er en bærbar siden du skriver at der er samme problem på din gamle bærbare.

De har sikkert begge indbygget microfon og det er den der er problemet. Prøv at gå i lydindstillinger og "mute" din microfon.

hjælper det?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
09. marts 2009 - 20:51 #6
Det er en stationær. :(
Jeg har allerede Mute på mikrofon i indstillingerne. Hvis jeg unclicker den, kommer den en anden svag lyd oven i den lyd, som allerede er der.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 21:11 #7
nå ok.

Det er jo et kvalitets headset du har fået fingre i der, men der kan selvfølgeligt stadig være fejl i det.

Mit foreslag er at prøve det i en tredje computer, og hvis fejlen stadig er der ville jeg skynde mig at få det byttet.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. marts 2009 - 12:46 #8
Okay.
bare send et svar ind.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
27. marts 2009 - 17:08 #9
Jeg har fået det byttet - og fået et nyt - men stadig samme lyd.
Jeg tænker at det muligvis er et fejl i lydkortet, men det undrer mig, at jeg så kan køre det andet uden problemer.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. december 2009 - 18:39 #10
.