Avatar billede nonames Nybegynder
09. marts 2009 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få google til at indekser en beskyttet side

Hej Eksperter.

Mener jeg for noget tid siden måske et par år siden endda. fandt et sted på google. hvor man kunne "give oplysninger" til google om et login til ens side. så google bot'en kunne logge ind på ens bruger-oprettelses beskyttede side.

Mit problem er bare jeg kan ikke finde dette igen, evt. hvordan man gør?
Altså giver google lov til at "logge ind" på ens side som normalt kræver login.

Jeg ved nogle forums har noget lignende..

Jeg håber at nogle derude forstår mig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2009 - 15:32 #1
Dette skriver google

Google Site Search is only able to provide search results for pages that are publicly available for crawl, not websites that require password information. If you have protected web content such as intranet pages that you need to index and search, you might want to consider one of Google's universal search options. You can learn more about the Google Mini and Google Search Appliance

Dette betyder at du kan køøbe en google box der kan sættes op på dit interne net og give brugerne google faciliteter internt. Du kan ikke få google til at kravle sider der er password beskyttet udefra.

Det nogle fora gør, er at filtrere deres besøgende på user agent. Det vil sige at når browser typer er googlebot, bliver den lukket ind uden beskyttelse, alle andre afkreves brugernavn og password. Denne teknik er dog lidt farlig idet det er ret nemt at præsenterer sig som googlebot og dermed komme ind unde logon
Avatar billede nonames Nybegynder
09. marts 2009 - 20:58 #2
Hej bufferzone,

Lidt efter jeg havde oprettet spørgsmålet. fandt jeg på adsense eller var det deres webmaster tools. denne "guide"

https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=37081&ctx=sibling

jeg har prøvet at sætte den op, men om det virker må tiden lige visse.. når jeg tester den kan jeg godt få gooogle ind. men om den indekser det må tiden vel visse?.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2009 - 22:23 #3
OK vi taler Adsense, det havde jeg så ikke lige forstået.

Du kan bruge adsense på password beskyttede sider, men oftest virker det ikke gådt med mindre dine sider besøges af rigtig mange og at du er dygtig til at sørge for at de annoncer der placeret på siderne passer ekstremt godt til indholdet.

Opgaven er spændende og du kommer til at prøve dig meget frem for at opnå resultater