Avatar billede page Nybegynder
08. marts 2009 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Timeout expired

Hey,

Jeg har fået denne fejlmeddelelse på alle mine sider hvor der indgår en database forbindelse:

error connecting: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool. This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached.

Og de sider hvor der er flere forbindelser vises meddelelsen for hver forbindelse.

Jeg har ændret i koden på en enkelt side, som ikke har forbindelse til min codebehind fil eller andet der umiddelbart kunne have indflydelse på alle mine sider.

Jeg har forsøgt at slette den fil jeg har arbejdet med i dag, men fejlen vises stadig.

Nogen der har en ide om hvad der skyldes fejlen? og hvordan jeg løser den?

Mvh
Avatar billede anri Novice
08. marts 2009 - 22:50 #1
Jeg tror at din kode holder SQL forbindelserne åbne..  Prøv at genstarte din SQL server og se om ikke problemet forsvinder..  Hvis det er tilfældet, skal du nok overveje hvordan du får lukket dine sql connections ned igen.
Avatar billede page Nybegynder
08. marts 2009 - 23:21 #2
hmm mit site har kørt uden problemer i 2 måneder, indtil jeg biksede med et update system tidligere idag. Så hvis der skulle være en fejl i forbindelse med at lukke mine connections, så må det være på den side jeg som sagt har bikset med i dag. Nu har jeg forløbigt taget den af serveren. Og så må jeg kigge den igennem for at finde fejlen.

Hvordan genstarter jeg min SQL server? den ligger vel hos min udbyder...
Avatar billede anri Novice
09. marts 2009 - 21:13 #3
Jeg havde samme problem på en server. Den flusher selv forladte forbindelser efter et stykke tid, så det kan være øget trafik der skaber for mange løse connections nu.

Du kan ikke resette serveren, men hvis min teori passer, så bør dit site jo virke om morgenen og då dø senere.  I det tilfælde kan det også være en af de andre på den SQL server, med mindre i har hver jeres egen instance.

Hvad siger din udbyder til det?
Avatar billede page Nybegynder
10. marts 2009 - 09:35 #4
Jeg har ikke forhørt mig hos udbyderen, da jeg gik ud fra at det var min egen kode der var skyld i problemet.

Det virker rigtigt nok nu, og har virket siden i går morges..

Så længe jeg ved at det bliver fikset næste morgen, så ved jeg da i det mindste at det bliver fikset, og tør forsøge mig igen :)
Avatar billede page Nybegynder
09. januar 2010 - 13:25 #5
Svar