Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. juli 2001 - 20:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forslag til eksperten --> elektronik kategori

Hejsa

Kunne det ikke være kanon med en elektronik kategori.
Jeg ved godt det måske falder lidt uden for ekspertens \"mål\", men alligevel, der findes ikke noget andre steder (jeg har i hvert fald ikke fundet noget)

MVH
Christoffer
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. juli 2001 - 20:44 #1
Mjoo .. måske en god idé, men det har ikke så meget med IT at gøre.
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. juli 2001 - 20:45 #2
Nej, det er jo det

men alligevel, der findes ikke noget på nettet, i hvert fald i .dk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. juli 2001 - 20:47 #3
Synes det er en OK idé .. for man kan jo godt lave elektronik eksperimenter styret af en computer gennem forskellige porte. Så helt fin ide :-)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. juli 2001 - 20:57 #4
Det er mest fordi jeg er ved at bygge en lommeregner :o)

Men det der med at sætte CPUen (Intel 8085 eller MC6802) sammen med hjemmelavede \"chip\", det er ikke lige det letteste, så man kunne godt bruge lidt ekspert hjælp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. juli 2001 - 21:20 #5
Hmm .. er det ikke lidt det samme som at genopfinde den dybe tallerken, kniven eller hjulet ? *LOL*
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
04. juli 2001 - 21:43 #6
jo jo, men man lære en hel del af det, så på den måde er det godt nok :o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. juli 2001 - 13:24 #7
det \"tætteste\" vi har i danmark er ing.dk som måske er mere rammende.
Avatar billede superib Nybegynder
09. juli 2001 - 02:14 #8
Jeg syntes det er en kanon ide... Jeg studere til elektronik ingeniør, og kunne godt bruge lidt hjælp engang imellem... :)
Som studerende sker det ofte at jeg skal prgrammere en ic kreds ved hjælp af et computer program på min blærbar... Når jeg når lidt længere i studiet skal jeg også til at bygge en computer!!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:07 #9
superib > hvor går du i skole henne?
Avatar billede superib Nybegynder
09. juli 2001 - 14:27 #10
food4u.dk > IHK...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:29 #11
superib > kanon, der skal jeg starte om 2 år, skal lige være færdig med HTX, og så skal jeg ellers slappe af et år
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:29 #12
superib > har du ICQ?
Avatar billede superib Nybegynder
09. juli 2001 - 14:39 #13
food4u.dk > Cool... Bare søg på nickname SuperIB
Avatar billede mekaniker Nybegynder
09. juli 2001 - 17:15 #14
Jeg ved da at www.brinck.dk lige har oprettet et nyt forum for elektronik. Der er ikke rigtig kommet gang i det endnu, men det gamle som de havde blev da brugt meget flittigt. Så prøv evt. at få det igang.
Der er jo selvfølgelig ingen point givning eller det at man får en e-mail nå der er svaret.

Jeg synes også at det ville være en god ide med et elektronik forum på eksperten. Da man kan bygge mange små elektroniske ting for tilslutning til PC.
evt. IR-modtager, stepmotorstyring, lysshow.

/Mekaniker
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
18. juli 2001 - 09:57 #15
Den er på under \"hardware\", brug den, da inaktive kategorier bliver fjernet igen :)