Avatar billede -Bjarne- Nybegynder
06. marts 2009 - 00:39 Der er 6 kommentarer

PDF filer i explore

Jeg kan ikke altid åbne pdf filer i explore. Nogle gange bliver den åbnet, men billedet fryser og jeg kan ikke lukke det. Andre gange får jeg en boks, hvor jeg kan vælge dansk/engels eller cansel. Ligegyldigt, hvad jeg vælger, så kommer der ingen PDF fil eller hvis den kommer så fryser billedet. Almindelige PDF filer er der ikke nogen problemer med. Jeg kører XP SP3 med explore v7 og pdf v9.
Avatar billede falster Ekspert
06. marts 2009 - 13:39 #1
Prøv lige at tjekke denne nøgle i registry:

[HKEY_CLASSES_ROOT\Software\Adobe\Acrobat\Exe

Dens værdi skal være stien til det program, der bruges til pdf i ie.

F.eks.: "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe"
Avatar billede -Bjarne- Nybegynder
06. marts 2009 - 15:37 #2
OK, men jeg ved ikke hvordan jeg displayer registry.
Avatar billede falster Ekspert
06. marts 2009 - 19:05 #3
Menuen Start - "Kør..." - skriv regedit og så OK.
Avatar billede -Bjarne- Nybegynder
06. marts 2009 - 22:28 #4
Den ser ud til at være rigtig.

C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Acrobat\AcroRd32.exe
Avatar billede -Bjarne- Nybegynder
06. marts 2009 - 22:50 #5
Undskyld, jeg skrev lidt forkert. Her er den rigtige.
"C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe"
Avatar billede falster Ekspert
06. marts 2009 - 22:59 #6
Kig i Adobe Reader, menuen "Rediger" - "Indstillinger..." - punktet "Internet".

Der bør være hak i de tre bokse og valgt en passende hastighed i rullelisten.

Hvis det også er i orden, kan jeg kun foreslå at afinstallere Adobe Reader.

Derefter downloade og installere oprydningsværktøjet til Windows Installer - her

http://support.microsoft.com/kb/290301

Kør værktøjet for at se, om der er ryddet helt op efter Adobe; ellers gør det med værktøjet.

Og så installere Adobe Reader igen.

OBS: Samme sprogversion af reader, som du bruger i ie7 og i Windows. Helst dansk.