Avatar billede Gkatsos Nybegynder
05. marts 2009 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm problemer

Tit (min. 1 gang om dagen) midt under et spil eller vis jeg sider på internettet visser min skærm pludselig tusendevis af små favede firkanter og nogen gange efter det er sket, slukker min skærm så jeg bliver nød til at til at slukke manuelt (holde slukkanppen nede).

Hjælp hvad skal jeg gøre???
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. marts 2009 - 21:26 #1
Slukker skærmen eller går den i powersave / strømbesparende mode?

Det kan være grafikkortet / din pc som har problemet - dvs. at den laver firkanterne og holder op med at sende signaler til din skærm, hvorefter den går i dvale.

Test evt. med en anden skærm for at pinpointe problemet.
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
06. marts 2009 - 12:15 #2
den er slukket som når conputeren er slukket
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. marts 2009 - 12:28 #3
Det lyder som om problemet er i din pc - og at det kunne være et varmeproblem.

Prøv at lette på siden af din pc og se om dit grafikkort er fyldt med nullermænd...så bør det støvsuges (husk at tage stikket ud af pc'en så du ikke kortslutter den og dig selv).
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
06. marts 2009 - 13:01 #4
men jeg har en bærbar?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. marts 2009 - 14:28 #5
Ja, det er jo en god information at have med :-)

Prøv evt. at køre Core Temp: http://www.alcpu.com/CoreTemp/ hvis dit hardware understøtter det.
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
06. marts 2009 - 15:01 #6
tak for hjælpen