Avatar billede evilfish Nybegynder
05. marts 2009 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At have unit tests afhængige af en anden unit test

Hej eksperter

Jeg sidder og er ved at oprette unit tests til et c# projekt. Det går meget godt, og det har reddet mit liv et pat gange.

Problemet er jeg har en unit test, som meget gerne gå igennem uden fejl. Hvis der kommer en assertion fejl i den test, vil alle de andre tests fejle 100%. Er det muligt at sætte test projektet op således, at hvis den test fejler, skal de andre test ignoreres?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 15:11 #1
Jeg mener at dine tests er forkert lavede. Unit tests skal vaere uafhaengige.

Du har to muligheder:
1) lave en masse setup og teardown kode for hver test saa de er uafhaengige
2) put alle testene i en enkelt test - den vil afbrydes ved foerste fejl
Avatar billede evilfish Nybegynder
06. marts 2009 - 08:54 #2
Tror jeg har forklaret mig forkert. Jeg vil gerne have at alle mine test klasser er afhængige af at en test går godt. Fordi hvis _den_ ene test ikke går godt, vil resten være lige meget da alle ville fejle.
Avatar billede evilfish Nybegynder
06. marts 2009 - 10:43 #3
Jeg fandt en anden mulighed. Jeg fangede exceptions og ud fra det kunne jeg se om det var fordi den anden test gik galt. Det er vel en bedre måde at gøre det på?
Avatar billede evilfish Nybegynder
01. maj 2009 - 11:37 #4
arne hvis du vil svare så jeg kan lukke denne tråd. Du hjalp mig faktisk til
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2009 - 15:09 #5
svar