Avatar billede glenn007 Nybegynder
02. marts 2009 - 09:55 Der er 2 kommentarer

tilgå class fra anden form

Morgen folkens.

sidder og bøvler med et classe problem.

har i min form1 en funktion hvori jeg kunne bruge at tilgå bitmap fra anden class.

men den vil ikke lade mig bruge variablerne fra denne class.

hvordan er det helt konkret man gør.

min funktion der skal bruge denne variabel hedder som herunder

hent()
{
bitmap preview = thisbitmap // thisbitmap ligger i anden classe
}

og jeg skal have defineret preview fra den classe som hedder således  ud fra de data som thisbitmap har.

program.MyScreen

public static void Capture()
{
thisbitmap = sti til gemt bitmap;

håber det gir menning for jer.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
02. marts 2009 - 12:53 #1
Er selve klassen "public" og eventuelt "static"?
Er variablen thisbitmap også public og eventuelt static?
Avatar billede glenn007 Nybegynder
02. marts 2009 - 18:02 #2
selve hoved clasen er public men den variabel i program.MyScreen.capture er static

:)