Avatar billede mc_goblen Praktikant
26. februar 2009 - 19:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling af mobiltelefon

Hej!

Jeg har to telefoner - en privat med telmore abb. og en arbejdstelefon.

Mine venner har også telmore og vi kan derfor ringe gratis via telmore-til-telmore.

Men hvad nu hvis jeg viderestiller min privat telefon til min arbejdstelefon (for kun at skulle have én telefon på mig)

Hvis så en kammerat ringer, og den bliver viderestillet fra min telmore til min arbejdstelefon (sonofon) - er det så også gratis opkald for min kammerat - eller hvordan bliver det afregnet?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. februar 2009 - 19:29 #1
Yes, det er gratis for din kammerat.
Viderestillingen betaler du selv for....
Avatar billede mc_goblen Praktikant
26. februar 2009 - 19:46 #2
Okay - dvs. at det er mig der kommer til at betale Telmore til Sonofon takst? Korrekt?

Smid du bare et svar :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. februar 2009 - 19:50 #3
Yes, det er rigtig forstået.
Og tak for point.  :-)
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2009 - 06:36 #4
Det mener jeg ikke er korrekt. Har selv haft en snak, godt nok Telia, og der fik jeg en anden forklaring.

Jeg syntes du skal ringe til Telmore og få deres svar på spørgsmålet, inden din kammerat får en evt. regning han bliver slået omkuld af.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 06:54 #5
justrace >> Den forklaring vil jeg meget gerne høre.  :-)

Kammeraten kan jo ikke vide at han ringer til en anden telefon.
Han betaler for at ringe op til det nummer han trykker på sin telefon.
Derfor er det den der viderestiller, som betaler.
Ligesom, hvis du befinder dig i udlandet, så er det også dig selv der betaler for at modtage opkald, den der ringer op, betaler kun indenlands takst.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2009 - 06:58 #6
Den med udenlands opkald er vi helt enige i, men jeg fik en anden fra telia i forbindelse med viderestilling.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. februar 2009 - 07:50 #7
Viderestilling til din egen telefonsvarer er gratis, men du betaler alm. minuttakst for viderestillede opkald, hvis du stiller videre til et andet nummer.

Sakset herfra: http://telia.dk/privat/produkter/mobil/services/viderestilling/
Avatar billede vejmand Juniormester
28. februar 2009 - 07:26 #8
justrace >> Har du talt med Telia igen?
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2009 - 10:43 #9
Nej, kan jo se i dit link du har ret.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. februar 2009 - 11:47 #10
Det var også mere for at gøre Telia opmærksom på, at deres support giver forkerte oplysninger......