Avatar billede mal Nybegynder
26. februar 2009 - 16:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne .jpg / .tif filer i steder for at gemme dem

Browser: Internet Explore 6.0

Når trykker på et billed i et link, så får man i explore på den pågældende pc kun mulighed for at gemme billedet - man kan ikke åbne et med program som er valgt der skal åbne .jpg /.tif billeder som standart.

Helt tilsvarende maskine med samme browser har man mulighed for at åbne - hvilken settings er det der skal ændres ?
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2009 - 19:33 #1
<ole>

Det kan du ikke fra et website. Download billederne - så kan du åbne dem i det ønskede program  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mal Nybegynder
01. marts 2009 - 22:33 #2
Nu er det vedhæftede filer i firmaets regnskabssystem ...

Når jeg trykker på f.eks. en faktura xxx.tif ... så har jeg valget mellem at gemme eller åbne ... mens andre kun har muligheden for at gemme ... og nej jeg tror næppe det har noget med rettigheder at gøre ... for de medarbejdere som kun kan åbne har generelt bedre rettigheder end jeg har.

Når dokumentet så ligger f.eks. på skrivebordet ... så er windows udmærket klar over at den skal åbnes med det der faxviewer program.
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2009 - 10:24 #3
Maskinen skal være meget specielt sat op, hvis du ved et link til en .jpg-fil får tilbudt at åbne filen i et eksternt program  =)

Den dialogboks fremkommer kun, når browseren ikke kender det pågældende filformat. Hvis det var tilfældet for et .jpg-billede, ville din browser ikke kunne vise halvdelen af WWW's billeder
Avatar billede mal Nybegynder
02. marts 2009 - 20:10 #4
Jeg tror du misforstår det.

Uden at kende den præcise kode, så svarer det til når man på en html side har mulighed for at downloade f.eks. et pdf dokument.

<A HREF="xxx.tif">Faktura xxx</A

Altså:

Når jeg trykker på linket, så får jeg ret til enten at åbne eller gemme xxx.tif ... når de trykker på linket så får de lov til at gemme xxx.tif.

Jeg vil gerne vide hvordan man får explore til at give både muligheden for at gemme og åbne.
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2009 - 22:23 #5
Nej, jeg misforstår ikke. Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål på Eksperten  =)

Når du klikker på et link til en fil, som browseren 'forstår', åbnes filen i browseren.

Det gælder altid .jpg-filer. Det gælder .swf-filer, hvis du har Flash plugin installeret. Det gælder .pdf-filer, hvis du har Adobe Reader (tildligere Acrobat Reader) installeret, osv.

Vil du have åbnet Åben/Gem dialogen, skal du afinstallere de pågældende programmer/plugins - eller der skal sættes en HTTP-header på serveren med en MIME-type som 'application/octet-stream' (hvilket er det, man gør i praksis). Det er ikke noget, du kan håndtere i browseren.
Avatar billede mal Nybegynder
06. marts 2009 - 09:10 #6
Det vil jeg prøve - vil du være sød og skrive et svar.

(Jeg beklage at jeg ikke har skrevet, men eksperten virker ikke særligt godt i øjeblikket - den vil ikke altid acceptere mine indlæg)
Avatar billede mal Nybegynder
06. marts 2009 - 11:23 #7
Det vil jeg prøve - vil du være sød og skrive et svar.

(Jeg beklage at jeg ikke har skrevet, men eksperten virker ikke særligt godt i øjeblikket - den vil ikke altid acceptere mine indlæg)
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2009 - 17:46 #8
Håber, det hjælper  =)