Avatar billede amd Nybegynder
26. februar 2009 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ang. Deling af Outlook kalendre

Hej!
Vi sidder til daglig 4 mennesker på et kontor med hver vores Outlook kalender / kontaktpersoner. Er det muligt på en måde, at gøre disse kontakter fælles - evt med en serverløsning?
PT. kører vi en CensOS samba filserver.

På forhånd tak :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2009 - 10:57 #1
Det er der da. Hvis i opsætter en exchange server (eller andet der kan tilsvarende) til at håndterer jeres mail, kalender og kontakter. Den nye exchange 2007 i samarbejde med outlook 2007 har en masse funktionalitet til netop deling at kontakter og kalender styring på tværs af en organisation. Du kan faktisk lave et ganske fornuftigt Customer Relations Management system med kombinationen ourlook, exchange- og sharepoint server i 2007 versionerne.

Der findes også opensource mailservere der har noget af den samme funktionalitet, men ikke helt så integreret
Avatar billede amd Nybegynder
26. februar 2009 - 11:07 #2
Okay - havde godt en fornemmelse af, at jeg skulle have gang i noget exchange. Men kan se det koster 12,000. Hvis vi blot har brug for fælles kontakter, og mulighed for at lave nogle private og nogle til erhverv(fælles) Findes der så noget open source, som vil fungere til det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2009 - 15:09 #3
Et umiddelbart gær ville være at Qmail, der er en mailserver kan dette, men jeg ved ikke hvordan det sættes op. Der findes også systemer som ChannelCRM der er et Customer relation system og som er gratis ved kun en bruger
Avatar billede amd Nybegynder
26. februar 2009 - 15:39 #4
Okay... Tak for svarene :) Jeg kommer vist ikke nærmere uden, at prøve mig lidt frem ;)