Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 21:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Beregn år + månder på et medlem

Kan denne formel ikke også skrive Eksembel 1 år og 8 Månder da den virker med år som den er nu.

Håber der en der kan hjælpe mig

If Not Me.NewRecord Then
  Iif IsNull(Me.udmeldelsesdato) Then
    Me.Feltnavn=DateDiff("yyyy";[Indmeldt];Now())+Int(Format(Now();"mmdd")<Format([Indmeldt];"mmdd"))
  Else
    Me.Feltnavn=DateDiff("yyyy";[Indmeldt];[udmeldelsesdato])+Int([udmeldelsesdato];"mmdd")<Format([Indmeldt];"mmdd"))
  End If
EndIf

Husk at rette Me.Feltnavn til navnet på dit beregnede felt.

.. og så skal du vel også beregne feltet, når du har indtastet i Udmeldelsesdato. Det kan du gøre ved at lægge koden i Udmeldelsesdatos EfterOpdatering/AfterUpdate hændelse
Avatar billede mugs Novice
23. februar 2009 - 21:35 #1
Eksempel på formatering:

http://www.eksperten.dk/spm/860923
Avatar billede fdata Forsker
23. februar 2009 - 21:44 #2
Det spørgsmål er jo besvaret (og Accepteret) for et år siden!

http://www.eksperten.dk/spm/815396

Her har du også koden til præcis det, du ønsker (#4).
Avatar billede mugs Novice
23. februar 2009 - 21:50 #3
Måske ville det gøre det hele lidt mere overskueligt, hvis du koncentrerede dig om eet problem ad gangen:

http://www.eksperten.dk/spm/864390
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 22:28 #4
Min database er oppe at kører og det er nogle små rettelser til den så jeg kan godt ovreskue de ting jeg har gang i
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 22:30 #5
til fdata så fik jeg ikke det til at virke den gang men det ok
Avatar billede fdata Forsker
23. februar 2009 - 22:34 #6
Hvis du ikke er tilfreds, må du lige forklare med lidt flere detaljer, hvorfor det ikke virker.

Hvis du er tilfreds, foreslår jeg at du selv opretter et svar og accepterer det (og dermed lukker sagen).
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 22:39 #7
mit spørgsmål var om den formel også med lidt ændringer også kunne sætte månde efter års tallet????
Avatar billede fdata Forsker
23. februar 2009 - 22:52 #8
Altså, cbuch.

Se nu på indlæg #4 i det oprindelig spm. Her står den færdige kode til dig !!!
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 23:00 #9
det ved jeg godt men nu bruger jeg den kode som stå øverst og den virker som den skal.

Kan man få den til at sætte månde på også JA ELLER NEJ
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 23:14 #10
OK vi LUKKER den der tak
Avatar billede fdata Forsker
23. februar 2009 - 23:27 #11
Hvis Indmeldt f.eks. er Date()-500 og Udmeldt er Null, giver funktionen resultatet 225, nemlig 2+223, hvor 2 er antal hele år mellem de to datoer og 223 er dags dato.

Umiddelbart har jeg svært ved at gennemskue, hvordan du kan sige at koden virker.

Hvis din kommentar skal forstås således at du ikke vil benytte den funktion, som jeg skrev til dig i 2008; men at du VIL benytte koden fra dit spørgsmål, trækker jeg mig her.
Avatar billede fdata Forsker
23. februar 2009 - 23:27 #12
Du har lukket. Alt ok.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 17:12 #13
den virker også kun så den viser antal år og ikke andet
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 19:18 #14
Hej Fdata

Jeg skal lige hører dig, om vis jeg sætter dit forslag ind fra http://www.eksperten.dk/spm/815396 i min database om den så  opdaterer det felt med samme eller hvad
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2009 - 19:26 #15
Som Fdata skriver lægger du koden ind i formularens Current hændelse. Hver gang formularen opnår status Current vil funktionen opdateres. Bemærk også, at Fdata har har lagt en betingelse ind:

If not Me.newrecord

tror jeg den hed.

Du kan naturligvis prøve at lægge koden ind hvor det passer dig, så resultatet opdateres når formularen eller et felt opnår en given status.
Avatar billede fdata Forsker
26. februar 2009 - 19:36 #16
>>cbuch. Som mugs skriver: Når koden står i VedAktuel/OnCurrent opdateres posten idet den vises. Hvis de felter, der indgår i formlen, kan ændres i samme form, skal du også medtage koden i disses EfterÆndring hændelse.

>>mugs. Tak for at du passer butikken, mens vi andre er ude og tjene til føden ;o)
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 19:42 #17
tak for det svar
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2009 - 19:44 #18
Ingen årsag - Nogen skal jo være nærværende, men andre føjter rundt med noget så inferiørt, som at skaffe ussel manon til det daglige gilde.