Avatar billede petersen7913 Forsker
23. februar 2009 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med Recordset

Jeg kører Access 2007, en batabase, der før har fungeret uden problemer.

Jeg bruger et recordset for at hente parametre til at printe en række rapporter (navn og adresse skal skifte, men ellers skal alle have samme brev)

Jeg har:
Dim rs As ADODB.Recordset

Set rs = New ADODB.Recordset
With rs
  ... en masse kode
End With
rs.Close

Når jeg kommer til 'set rs = ....'
får jeg følgende fejl:

runtime error 429
ActiveX component can't create object

Jeg har forsøgt at justere på de referencer jeg har markeret, men uden held.
Avatar billede petersen7913 Forsker
25. februar 2009 - 12:38 #1
Jeg har gravet mere i mit problem.

det lader til at jeg skal have referencen 'ActiveX Data Objects 2.8 Library'

Jeg har downloaded fra Microsoft, men jeg får ikke 'ActiveX Data Objects 2.8 Library' frem på listen over referencer.

Be' om hjælp! Programmet kører fint hos min kunde, men ikke hos mig :( det gør det lidt svært at lave ændringer når jeg ikke kan prøve dem af.
Avatar billede petersen7913 Forsker
25. februar 2009 - 13:51 #2
Ups, sorry

det er ActiveX Data Objects RECORDSET 2.8 Library, der ikke er på referencelisten.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:30 #3
Prøv med

Dim rs as DAO.recordset

- virker hver gang
Kræver selvfølgelig reference til Microsoft DAO 3.6 (eller højere) Object Library