Avatar billede geronimo1 Nybegynder
22. februar 2009 - 12:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fremtidssikret gaming pc?

Hej, min snart 4 år gamle computer er så småt ved at stå af og jeg skal derfor have mig en ny. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke selv kan finde ud af at sammensætte/samle en PC selv og jeg har ikke en lille computer guru i lommen til at gøre det for mig.
Derfor skal et nyt system være mere eller mindre færdigsamlet.

Systemet skal bruges til spil! Den eneste rigtige krav jeg har til det er at det skal være holdbart så langt ud i fremtiden som muligt, eftersom jeg ikke regner med at få de helt vilde færdigheder indenfor opgradering af systemer lige foreløbig.

Jeg har kigget lidt på forskellige "high-end" systemer, men samtidig fået at vide at de som regel er lidt "overkill" og at det godt kan gøres billigere...

Her er nogle af de systemer jeg har kigget på:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99110&type=pcsystem

http://topdata.dk/product.asp?product=5658

Hvor længe de evt. kan holde om hvor gode de er i forhold til noget man evt. kan sammensætte et andet sted ved jeg ikke... Efter at have læst lidt rundt herinde er jeg pludselig også blevet bevidst om køling og det står der jo ikke noget om de har...

Lidt hjælp ville være rigtig rart :)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
22. februar 2009 - 13:32 #1
Du kan roligt købe det system du har fundet. Har også erfaring med køb af PC'ere fra den webbutik. Den eneste kommentar jeg har, er at du skal have et 64-bit operativsystem som kan udnytte al den RAM, f.eks. Windows Vista 64-bit. Hvis du nøjes med Windows Vista 32-bit så kan operativsystemet kun se de 4 GB RAM.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 13:53 #2
så prøv på denne her  - det er faktisk noget af det samme men du bestemmer selv hvor meget den skal koste.

jo nyere og større jo dyrere.

http://fcomputer.dk/

du kan vælge om det skal være i københavn eller århus men det er ikke så vigtigt lige nu.

du skal bare lave en prøve opsætning af en f.eks spille pc

her er så den side hvor du får det første dilemma

http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408

skal det være intel eller gamers pc eller det lidt billiger og ganske udmærkede amd

jeg valgte for dig gamers

http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408&submenu=1484

og så er det bare at tilpasse indtil du er tilfreds. nu kan du printe den ud og gå i din egen pc forretning og sige hvad koster den at lave til mig eller du kan købe den direkte - sværere er det ikke.

m.v.h
Avatar billede superanden Nybegynder
22. februar 2009 - 13:56 #3
Det er helt klart toppen af toppen de computere du har fundet.

Min erfaring er bare at udviklingen går så sindsygt stærkt at det bedre kan betale sig at købe en ok computer (til halvdelen af pengene) og bruge den i 2 år og så skifte fremfor at køre med den samme i 4år.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 13:59 #4
for øvrigt lavede jeg en pc for 14 dage siden købt og samlet og sendt med posten fra mmvision for en kammerat - den virkede 100%.

man skal altid være opmærksom på noget sendt med posten - indstiks kort og andet kan gå løs under transport. så hav en kammerat med hvis sådan noget skulle opstå. det er ikke så svært.

mine 2 styresystemer har jeg også købt hos dem online.

det er et ganske udmærket firma.
Avatar billede geronimo1 Nybegynder
22. februar 2009 - 16:24 #5
Så hvis jeg køber en af de her og kører vista 64bit kan jeg godt se frem til at den er brugbar i en del år ud i fremtiden?

hvor stor forskel er der på de forskellige processorer fra mmvision? og hvad betyder  4,8GT/sec og 6,4GT/sec ??
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 17:27 #6
hvorfor venter du ikke til sidst på året. der kommer der nyt styresytem windows 7.

vista ultimate 32 bit kører meget stabilt og har ingen problemer med spil overhovedet.

det du måske skal koncentrere dig om er højest dual core eller måske quad core processor. jeg har i hvert fald ikke overblik over om hvad der kommer til at ske og de svar du får er gætterier.

min er quad core med vandkøling med lave temperaturer og det er måske sådan noget du skulle kigge på.

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NQ%2D3580&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

det er et lukket system så der er ikke noget at være nervøs for
Avatar billede geronimo1 Nybegynder
22. februar 2009 - 18:00 #7
hvis vi var hen mod slutningen af året nu ville jeg nok også vente, men nu er vi kun lige i starten og den gamle kan ikke rigtig mere så der er lidt lang tid til slutningen af dette år...
Avatar billede geronimo1 Nybegynder
22. februar 2009 - 18:50 #8
hov det skulle have været en kommentar.... nå men mange tak for hjælpen.

treatmenice hvis du lige smider et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 19:22 #9
jeg ville også høre meget ud af at købe et kabinet med er godt airflow i med stor luftgennemstrømning.

esådsn et har jeg og det hedder antec 900

læg mærke til hvad der står til højre for det er rigtigt

http://www.antec.com/usa/productDetails.php?lan=us&id=15900

du kunne eventuelt købe en ekstra 120 mm blæser og sætte i det klare låg.

her er min temp.

http://peecee.dk/upload/view/156417

det er næsten lige meget hvor meget jeg skruer op for den - den holder temp alligevel.
Avatar billede geronimo1 Nybegynder
22. februar 2009 - 19:45 #10
skruer op?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 08:06 #11
har asus kort der kan overclocking