Avatar billede fjen Nybegynder
21. februar 2009 - 22:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internt/ Eksternt Netværkskort

Er der nogen som har erfaringer med hvad der er bedst: Et internt eller eksternt netværkskort? Hvis det er eksternt, hvilken model kan så anbefales? (Jeg kører Windows XP Home).
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2009 - 01:45 #1
Det er vel til stationær?

Internt, for eksternt skal jo "hæmmes" af en usb-port.
Avatar billede thov Forsker
22. februar 2009 - 03:46 #2
Eksterne 'passer' til alle computere med en USB tilslutning.
Og er modtageforholdene ikke optimale, sætter man en USB forlænger imellem - et 3m kabel giver 'netkortet' en stor aktionsradius.

Naturligvis kan der sættes en løs antenne (ca. 200kr.) til et internt netkort, men det fordobler prisen (godt og vel).

Den bedste adapter (til 802.11g) blandt de 4-5 stykker jeg har haft mellem hænderne, er denne http://www.prcdata.dk/produkt/asus-wl-167g/59964531/
Den var også bedre end et internt Asus kort - Et kort som nægtede at fungere sammen med Asus bundkort (afprøvet på to forskellige).
Avatar billede fjen Nybegynder
22. februar 2009 - 08:41 #3
Der er tale om en bærbar, som jeg gerne skulle komme på nettet med (ikke trådløst).
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2009 - 08:47 #4
Er der ikke netkort i den? Hvis ikke, så er det usb.
Avatar billede fjen Nybegynder
22. februar 2009 - 10:58 #5
Hej Justrace,
Har du et godt bud på et sådant netkort til usb? Jeg har set på et D-Link DUB E100 eller har du andre bud, for ikke at gøre det for dyrt et projekt!
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2009 - 13:40 #6
Er der ikke enten PCMCIA eller EXPRESS port på den?

D-link er ok, og til kabel-netværk er der jo ikke det helt store udvalg.
Avatar billede fjen Nybegynder
22. februar 2009 - 18:48 #7
Hvordan kan jeg se at den har en eller begge af de porte du nævnte? Kender ikke specifikationerne på den.
Avatar billede thov Forsker
22. februar 2009 - 22:09 #8
Der er da netstik i bærbare computere...
(Medmindre den er +10 år gammel, eller porten er defekt).
Avatar billede fjen Nybegynder
23. februar 2009 - 16:33 #9
Har fundet ud af, at der er en PCMCIA port på den. Har også fået at vide, at det skal være et 'type 2'-kort, som skulle passe til den. Kan du/I anbefale nogle mærker eller modeller?
Avatar billede thov Forsker
24. februar 2009 - 00:04 #10
Alle mærker kan bruges, f.eks. dette http://shopping.kelkoo.dk/ss-pcmcia-netkort.html (Det skulle jo kun være til kabeltilslutning).

Her er forklaringen på 'korttype':
Type 1: Kort op til 3,3 mm tykke - hovedsageligt til /RAM/ROM kort.

Type 2: (Mest almindelige). Kort op til 5,5 mm tykke - lydkort, netkort USB kort o.s.v.

Type 3: Kort op til 10,5 mm. Det er sandsynligvis kun harddiske som kræver den slags porte.
Avatar billede fjen Nybegynder
17. september 2010 - 09:38 #11
løsning