Avatar billede wicked Juniormester
21. februar 2009 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben FTP i IE?

Hey Eksperter!

Jeg har fået kastet mig en lille ftp server op, og den kører fint. Jeg kan sagtens logge ind med flashfxp uden problemer. Problemerne opstår så når jeg gerne vil have min far til at logge ind på den. Han er ikke den store nørd og jeg gider ikke rigtig sætte ham ind i hvordan en ftp klient fungere. Derfor tænkte jeg han bare kunne logge ind via IE eller bare åbne en mappe og ændre stien til f.eks. ftp://Server:port. Men det virker bare slet ikke. Med IE skriver den bare "Siden kan ikke vises.." og hvis jeg prøver at ændre stien i en mappe kommer den med fejlen "Connection timed out".

Jeg har hørt noget om at det er noget sikkerhed jeg skal slå fra, for at kunne få adgang på denne måde, men er ikke sikker. Sikkerhed betyder ikke det store for min ftp da den kun skal køre 10 min. om ugen lige til at overføre nogen billeder.

Jeg bruger Bulletproof til at køre FTP'en.

Håber der er nogen der har en løsning :)

//Wicked
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 21:47 #1
Du skal højest sansyneligt forwarde den port du bruger til ftp (normalt port 21) til din computer i din router for at andre kan komme ind på din server ude fra.
Gå ind på http://portforward.com/ vælg din router model (står på bagsiden af den), vælg FTP og følg vejledningen.

Håber det hjalp.
Avatar billede wicked Juniormester
21. februar 2009 - 21:49 #2
Hey tak for dit svar.

Dette har jeg dog gjort, og jeg kan sagtens connecte igennem flashfxp. Men kan det være fordi at porten skal være port 21 ? Hmm...Jeg prøver det lige så vender jeg tilbage :)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 21:49 #3
Okay.
Avatar billede wicked Juniormester
21. februar 2009 - 21:52 #4
og ja det var så løsningen. Det virker ikke med at skifte port i internet explorer det første jeg gjorde var at gå ind på ftp://ftpip:port. Før kørte jeg med port 80 men så snart jeg ændrede det til port 21 og bare forsøgte med ftp://ftpip uden at angive porten. Så virkede det :) Smid et svar så får du lidt point for at lede mig i den rigtige retning :D
Avatar billede wicked Juniormester
01. marts 2009 - 19:56 #5
lukker