Avatar billede uth Nybegynder
19. februar 2009 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte data fra felter i acces til en tekstboks i Excell???

Jeg vil lave et tilbudsdokument i excel og vil gerne ved et tryk på en knap i access åbne excel (så langt kan jeg godt komme selv) og så flytte navn, adresse osv. fra kundeoplysningerne i Access over i en tekstboks i excel. Kan det lade sig gøre, og hvordan gør man, hvis man kan? Er der en smartere måde at gøre det på? Jeg vil gerne bruge excel, da tilbudene er ret omfattende og så er det jo rart, at excell tæller sammen for mig. Husk, at jeg er total grøn på access, så svaret skal helst starte fra "schratch" ;o) Jeg bruger office 2007
Avatar billede jensen363 Forsker
19. februar 2009 - 11:42 #1
Det lyder som noget brevfletning du er ude i, er det korrekt ?
Avatar billede terry Ekspert
19. februar 2009 - 11:43 #2
Avatar billede uth Nybegynder
19. februar 2009 - 11:57 #3
Nja...når jeg i databasen er inde på en bestemt kunde og klikker på kommandoknappen "lav tilbud" vil jeg gerne, at den åbner et excel dokument, hvor de data jeg har på navn, adresse osv. (de har hver sit felt) på kunden bliver sat ind i dokumentet, så jeg ikke skal skrive det igen.
Skal det se pænt ud er jeg vel nødt til at smide de data ind i en tekstboks i Excel?
Herefter laver jeg tilbuddet hvor en del allerede er prædefineret i excel arket og gemmer det under et andet navn. Som sådan skal jeg jo flette kundens navn ind i excel dokumentet, men kun den aktive kunde, altså de kundekort,jeg kigger på. Jeg håber det blev mere klart nu.
Terry - det ser ikke ud som om dit link gør, det jeg gerne vil?
Avatar billede jensen363 Forsker
19. februar 2009 - 12:04 #4
Public Function sCopyRSToNamedRange()

Dim objXL As Excel.Application
Dim objWkb As Excel.Workbook
Dim objSht As Excel.Worksheet
Dim db As Database
Dim rs As Recordset

Const conMAX_ROWS = 20000
Const conSHT_NAME = "ArkFaneNavn"
Const conWKB_NAME = "´sti\SheetName.xls"
Const conRANGE = "A1"

  Set db = CurrentDb
  Set objXL = New Excel.Application
  Set rs = db.OpenRecordset("DineDataFraAccess")
  With objXL
    .Visible = False
    Set objWkb = .Workbooks.Open(conWKB_NAME)
    On Error Resume Next
    Set objSht = objWkb.Worksheets(conSHT_NAME)
    If Not Err.Number = 0 Then
      Set objSht = objWkb.Worksheets.Add
      objSht.Name = conSHT_NAME
    End If
    Err.Clear
    On Error GoTo 0
    objSht.Range(conRANGE).ClearContents
    objSht.Range(conRANGE).CopyFromRecordset rs

  objWkb.Close SaveChanges:=True
  objXL.Quit

  End With

  Set objSht = Nothing
  Set objWkb = Nothing
  Set objXL = Nothing
  Set rs = Nothing
  Set db = Nothing

End Function
Avatar billede uth Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:37 #5
jeg fik det aldrig til at virke...