Avatar billede duno Nybegynder
18. februar 2009 - 20:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kommer denne fejl under oprettelse

strSQL = "Insert into forum_topics ("
strSQL = strSQL & "CAT_ID, "
strSQL = strSQL & "FORUM_ID, "
strSQL = strSQL & "T_STATUS, "
strSQL = strSQL & "T_MAIL, "
strSQL = strSQL & "T_SUBJECT, "
strSQL = strSQL & "T_MESSAGE, "
strSQL = strSQL & "T_AUTHOR, "
strSQL = strSQL & "T_REPLIES, "
strSQL = strSQL & "T_UREPLIES, "
strSQL = strSQL & "T_VIEW_COUNT, "
strSQL = strSQL & "T_LAST_POST, "
strSQL = strSQL & "T_DATE, "
strSQL = strSQL & "T_LAST_POSTER, "
strSQL = strSQL & "T_IP, "
strSQL = strSQL & "T_LAST_POST_AUTHOR, "
strSQL = strSQL & "T_LAST_POST_REPLY_ID, "
strSQL = strSQL & "T_ARCHIVE_FLAG, "
strSQL = strSQL & "T_LAST_EDIT, "
strSQL = strSQL & "T_STICKY, "
strSQL = strSQL & "T_SIG, "
strSQL = strSQL & "T_ISEVENT, "
strSQL = strSQL & "T_ISPOLL, "
strSQL = strSQL & "T_POLLSTATUS) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("CAT_ID")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("FORUM_ID")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_STATUS")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_MAIL")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_SUBJECT")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_MESSAGE")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_AUTHOR")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_REPLIES")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_UREPLIES")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_VIEW_COUNT")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&samlet&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_AUTHOR")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_IP")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_AUTHOR")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_LAST_POST_REPLY_ID")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_ARCHIVE_FLAG")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_LAST_EDIT")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_STICKY")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_SIG")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_ISEVENT")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_ISPOLL")&"', "
strSQL = strSQL & "'"&Request.QueryString("T_POLLSTATUS")&"')"

Conn.Execute(strSQL)

Jeg får følgende fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.27-community-nt]Data truncated for column 'T_LAST_POST_REPLY_ID' at row 1

/mobil/opret.asp, line 119
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2009 - 20:40 #1
Data for T_LAST_POST_REPLY_ID er laengere end den maksimale laengde du har angivet i tabel struktur.
Avatar billede duno Nybegynder
18. februar 2009 - 22:01 #2
jamen feltet er kun på 1 tegn et 0...
alle tidligere oprettelser af poster er også med et enkelt tegn også 0
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2009 - 01:29 #3
Check for trailing spaces og lignende.

Og prøv og udskriv den SQL du kører - hvis der er kage i single quotes'ene kan det få noget der ikke er værdi til at ligne en værdi.
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2009 - 21:47 #4
Jeg har fundet en løsning, jeg opretter alle poster undtagen T_LAST_POST_REPLY_ID smertefrit, og opdatere derefter tråden på ny side ( Database opdateret ) med T_LAST_POST_REPLY_ID = 0...

Det virker.. ikke en cool løsning.. men funktionel, tak for hjælpen, send svar og jeg returnere points
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2009 - 22:03 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2009 - 22:03 #6
Det burde vaere muligt at finde ud af hvorfor det andet ikke virker, men du skal jo sikkert videre.
Avatar billede duno Nybegynder
20. februar 2009 - 00:11 #7
Ja lige nu skal jeg videre i samme projekt, men jeg vil da meget gerne have muligheden for at vende tilbage til dig.. for jo en løsning må der være :o) og løsningen lige nu er mest en lappeløsning.