Avatar billede kentn Nybegynder
17. februar 2009 - 17:24 Der er 10 kommentarer

reverse DNS entry

Er der nogle der kan hjælpe mig med reverse DNS entry.

Hvordan aktivere jeg den. Jeg kører selv DNS og hvis jeg bruger Launch nslookup. skriver den godt nok server domain.dk og ip adressen.

Håber i kan hjælpe mig

Jeg kører med en Windows 2003 som DNS
Avatar billede riversen Nybegynder
17. februar 2009 - 20:40 #1
en zone skal ikke aktiveres... er den oprettet, så er det det.
Avatar billede iss Novice
17. februar 2009 - 21:01 #2
Husk at din udbyder skal pege din zone over på din DNS hvis rDNS skal virke for andre end dig.
Avatar billede kentn Nybegynder
17. februar 2009 - 21:34 #3
Mine forward lookup zoner virker fint.

Det er reverse lookup soner der ikke virker, når jeg sender en mail er der nogle mail servere der vil bruge dem, så får jeg beskeden "does not have a reverse DNS entry"

Og det må være fordi at de tjekker om domænet ligger på ip adressen?
Avatar billede iss Novice
17. februar 2009 - 22:31 #4
Er din IP range redelgeret af din udbyder til dine navneservere?

Hvis nej, så skal du få det gjort, eller få din udbyder til at sætte rDNS for dig.
Avatar billede kentn Nybegynder
17. februar 2009 - 22:51 #5
Jeg tror ikke rigtig, jeg forstår hvad du mener. Den udbyder du skriver om er det min Internet udbyder?
Avatar billede iss Novice
18. februar 2009 - 00:02 #6
Den udbyder der ejer den IP du vil lave rDNS for. Skriv hvilken IP range det er hvis du ikke ved det, eller slå det op i ripe.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. februar 2009 - 18:06 #7
du skal få din ISP til at lave det
det er jo dem der ejer IP addresserne
kontakt dem og få dem til at lave en rdns på feks
mail.hestepis.dk, hvis det var dit domain

husk ved samme lejlighed at få dem der hoster din dns til at oprette en SPF record
Avatar billede kentn Nybegynder
20. februar 2009 - 18:38 #8
Ja tak jeg har kontaktet TDC og det kører nu. Jeg har lavet for DNS for jeg hoster dem selv. Jeg trode faktsik også det virkede med mailen... Der for skrev jeg dette spørgamål..
Avatar billede kentn Nybegynder
21. februar 2009 - 21:21 #9
>ISS

Sender du lige et svar så du kan få point
Avatar billede iss Novice
21. februar 2009 - 21:35 #10
Samler ikke.