Avatar billede xenoxsis Nybegynder
15. februar 2009 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spil over nettet

Hej Eksperter,

Jeg har lavet et UNO spil til PC hvor to spillere en af gangen kan tage deres tur men på 1 PC - Jeg kunne for at lære mere om det, godt tænke mig at videre udvikle det, så en spiller kan starte en "server" og en anden kan connecte til denne server. Altså noget internet connection teknologi.

Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal søge efter eller hvor jeg skal starte. Findes der nogle lette tutorials til sådan noget? Hvis ikke, findes der så bare noget jeg kan læse om for at kunne lave sådan et program?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2009 - 15:35 #1
Først skal du vælge protocol:
- rå TCP sockets
- rå UDP datagrams
- remoting
- rå HTTP
- SOAP/HTTP
etc.

Umiddelbart tror jeg at di skal satse på rå TCP sockets.

.NET har nogle high level klasser for det kaldet TcpListener og TcpClient.

Du kan google på dem.

Og jeg vil også kunne finde nogle eksempler.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
16. februar 2009 - 14:40 #2
Det er perfekt, jeg vil kigge på det. Hvis du skrev det som en kommentar: Skriv en svar for point. Og hvis du skrev det som et svar: Skriv gerne hvor jeg accepterer svaret (for jeg kan ikke lige finde det)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2009 - 14:51 #3
svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester