Avatar billede boetkjaer Nybegynder
15. februar 2009 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Full backup i "Acronis True Image Home"

Hej :-)

Jeg har programmet "Acronis True Image Home", og jeg ønsker at lave et full backup af hele mit system over på en ekstern hdd.

Det jeg har prøvet indtil videre er følgende:
i menuen "backup and Restore" --> "My computer - Create an image of the intire disk or a partition"

Jeg har kun 1 harddisk og kun 1 partion; C-drev (hvoraf 16,6 GB er anvendt)

C-drevet er selvfølgelig valgt som source selection, og så har jeg valgt Drev E (ekstern hdd, 200 GB) til "Target archive"

--> derefter har jeg valgt under "Backup method" --> Full

--> "Source files exclusion" --> Ingen krydser

--> "Backup options" --> archive protection --> AES 256
--> "Backup options" --> Compression level --> normal (estimated size 9,921 GB)

Når jeg starter alt dette så tager det ca. 10 min til den er complete (mit c-drev er 16,6 GB anvendt)

Når jeg så ser på den efterfølgende backup-fil så fylder den 7,78 GB, hvilket jeg føler mærkeligt hvis den kan komprimere 16,6 GB til 7,78GB.
For det er vel en komplet klon den har lavet af mit system (c-drev) ? for jeg vil have alt med: system, programmer osv. Altså ligesom når der laves et ghost.

Kan det virkelig passe at den har alt med, og at den har kunne komprimere det så meget ?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 12:04 #1
du kan opperet securiti zone, ellers er du nødt til at have et andet drev at lææge din image fil på
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 12:05 #2
Jeg lagde ikke mærke til at du have lagt den på det eksterne drev. Det har jeg ofte gjort uden problemer og genskabt derfra
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 12:07 #3
læg mærke til at din image-fil ender på tib

Et fremragende program. Jeg ville ikke have Windows på min computer uden
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 13:28 #4
jeg har netop installeret xp istedet for Vista så der er ikke så meget på min PC

14,5 GB fylder 7,54 GB i en full backup image fil på mit eksterne drev. Det passer jo meget godt med dine tal. så jeg tror du kan tage det helt roligt mht til størrelsen
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 13:30 #5
rettelse 7,54 = 7,19
Avatar billede boetkjaer Nybegynder
15. februar 2009 - 17:29 #6
Det passer rigtig godt kan jeg høre, hvis vi sammenligner :)

MIG:
16,6 GB --> 7,78 GB

DIG:
14,5 GB --> 7,19 GB

Tak for dette. Nu er min tvivl der ikke længere. Tak.

Hvis du opretter et svar, så kan jeg give dig point for denne tråd.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 18:13 #7
svar
Avatar billede boetkjaer Nybegynder
15. februar 2009 - 19:06 #8
Sådan ;-)