Avatar billede pft Nybegynder
15. februar 2009 - 01:10 Der er 17 kommentarer

Ingen ikoner kun baggrundsbilledet i XP.

Hej.

Var her til aften på besøg hos min svorger, han have nogle problemer med sin XP,den var blevet noget langsom, så jeg installere SUPERAntiSpyware, da den var færdig med at køre, have den fundet over 80 ting som kunne slettes. Efter vi har genstarte
den er der ikke nogle ikoner på skrivebordet, det eneste jeg kan er Ctrl Alt Delete, så kan jeg komme ind i joblisten.
Vi har prøvet at genstarter i fejlsirket tilstand og i sidste kente konfigation, den starte bare igen med det samme starbillede som før det skete, det eneste der virker er musen.
Er der nogle der har en løsning
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2009 - 05:57 #1
Prøv:
Højreklik på skrivebordet.
Peg på Arranger ikoner efter.
Klik på Vis skrivebordsikoner.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2009 - 08:30 #2
prøv at tjekke om explorer.exe kører i joblisten... hvis ikke, så start den.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2009 - 08:43 #3
Når ikoner og proceslinie er forsvundet fra skrivebordet, kan løsning være følgende, slet de to nedenstående exe filer fra regedit, og så kommer ikonerne op! Gå i start, kør og skriv "regedit" og ok følg nedestående. Jeg fandt løsning her: http://en.kioskea.net/forum/affich-13643-upon-start-up-only-wallpaper-shows-no-icons

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplorer.exe

Der er 2 nøgler i registreringsdatabasen i registreringsdatabasen, der er årsag til problemet. Det påvirker explorer.exe og IEXPLORER.EXE filer.

Dette er nøglerne, der skal slettes ...

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Image File Execution Options \ explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Image File Execution Options \ IEXPLORER.EXE

Når disse nøgler er slettet vil skrivebordet og Internet Explorer vende tilbage til livet, når der er genstartet.
Det er på eget ansvar at følge vejledningen, jeg har brugt den flere gange med held.
Avatar billede pft Nybegynder
15. februar 2009 - 10:17 #4
Til silbidor.

Som jeg også skriver kan jeg kun komme ind i joblisten.

Jeg kan ikke komme til at højreklikke på noget.
Avatar billede pft Nybegynder
15. februar 2009 - 10:17 #5
Til silbidor.

Som jeg også skriver kan jeg kun komme ind i joblisten.

Jeg kan ikke komme til at højreklikke på noget.
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2009 - 10:38 #6
Du kan jo prøve følgende i Joblisten

Klik på filer, klik på nyt job
kopier nedenstående linie ind i feltet og klik ok:

%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Sørg for at der er prik i "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2009 - 10:38 #7
har også svært ved at se hvordan du skal åbne start --> kør hvis processlinien mangler, men du kan formentlig oprette en ny process via taskmanageren... og starte regedit på den måde
15. februar 2009 - 11:44 #8
Tips:
[WindowsTasten]+[R] = så kommer 'kør' komandoboxen frem
Avatar billede pft Nybegynder
18. februar 2009 - 21:06 #9
Hej igen.

Jeg har fået den til at virke igen.

Jeg gik ind i joblisten, nyt job, skrev c:drev, der kunne jeg komme ind i programmer, der fandt jeg SUPERAntiSpyware, den åbne jeg gik ind i det der var i karantæne, det gendanne jeg, så kom det hele som det var før. Så er bare problemet at alt det snavs
som var der før stadig er i Pc'er, men jeg har sgu aldrig været ude for det før når jeg kør SUPERAntiSpyware.
Hvis i vil dele point, så skriv et svar.
Avatar billede pft Nybegynder
18. februar 2009 - 21:07 #10
Hej igen.

Jeg har fået den til at virke igen.

Jeg gik ind i joblisten, nyt job, skrev c:drev, der kunne jeg komme ind i programmer, der fandt jeg SUPERAntiSpyware, den åbne jeg gik ind i det der var i karantæne, det gendanne jeg, så kom det hele som det var før. Så er bare problemet at alt det snavs
som var der før stadig er i Pc'er, men jeg har sgu aldrig været ude for det før når jeg kør SUPERAntiSpyware.
Hvis i vil dele point, så skriv et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2009 - 21:13 #11
Ingen point til mig, tak.  :-)
18. februar 2009 - 21:16 #12
Hvad så med 'snavset' ???
18. februar 2009 - 21:16 #13
Du kunne jo rulle denne pakke ->
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2009 - 22:17 #14
Ja det vil da være rart at se hvad det var for noget snavs :)
16. april 2011 - 08:23 #15
(Er du stadig igang her ?)
Avatar billede pft Nybegynder
16. april 2011 - 18:37 #16
Nej for jeg fandt jo selv ud af det onsdag. d. 18. februar 2009 kl. 21:07:04. Så det er jo nogle dage siden jeg bag om et svar?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. april 2011 - 07:24 #17
Så skulle du have lukket spørgsmålet for længe siden.