Avatar billede fjorbak Forsker
14. februar 2009 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brug af my sql i cmsimple

Hej Gutter

Jeg ved ikke om jeg er på rette ved med mit spørgsmål, men syntes det er blevet uoverskueligt i det nye look.

Men mit spørgsmål er::

Jeg vil bruge My Sql til at validere med og da jeg har det til at virke uden for CMSimle ville jeg gerne have det indlagt i CMS, hvordan kan det gøres jeg har kopieret det ind på en side, men det lykkedes ikke alt bliver synligt, er der en ørn som kan fortælle mig det

Jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 13:43 #1
Hej Jan

At bruge Mysql i CMSimple er ikke sådan lige til, men der er dog et par tips her http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/tips_and_tricks/cmsimple_and_mysql

Ellers kan du bruge denne wapper http://www.cmsimplewiki.com/doku.php/plugins/wrapper til at include din side.
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 13:50 #2
Hejsa giver dig ret tror lige jeg smider det væk, man skriver at det er php men der er fór mange omveje så men kan lige så godt gøre det hardcore så, eller har du en anden fidus

Jan

Iøvrig syntes jeg at det er ved at være en forvirende side denne her

Jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 14:02 #3
der er godt nok en ny plugin med en flatfiledatabase, men ved ikke om den kan det du ønsker, CMSimple er kun til de små sider som ikke kræver så meget, men et skønt system :-)

Ja den nye Eksperten er ikke nem, men skønt at nogen prøver at få rette den lidt til, en ting som pisser mig af, er at man hele tiden skal scroll frem og tilbage fordi det nye fylder lange mere på en side end den gamle, man mister nemt overblikket over dem man vil hjælpe :-(
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 14:40 #4
Ja jeg tror ikke det varer længe før dette forum er ødelagt, nye gider det ikke og jeg må også indrømme jeg leder efter andet system

Det jeg ønsker er at have en database hvor man kan tilmelde sig og få noget tilbage igen, og da jeg ikke er verdensmester i eng. så her jeg et problem
Jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 15:00 #5
Hvad skal man have tilbage efter tilmelding? og skal databasen kun bruges til at gemme tilmeldinger?

Jeg spøger for at se om der er andre plugin der kan bruges til det du søger.

Ellers kunne du spørge i http://www.cmsimpleforum.com/
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 15:12 #6
Man skal kunne tilmelde sig med sit navn og adresse og får et tilbage svar om at man er oprettet altså alm. database funktion evt at man får en slags kode til at komme ind og hente oplysninger jeg underviser lidt.

Jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 15:25 #7
Ok. her kan bruges register plugin, den kan ses her http://cmsimple.heinelt.eu/

Jeg har den selv på min side her http://prebendahl.dk/ du er velkommen til at prøve at registerer dig, når du er logget ind kommer du til den side jeg har givet dig lov til at se.
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 15:38 #8
Hejsa

Ja det er noget i den retning, jeg efterlyser kører det over en my sql base

jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 15:43 #9
Nej det gør det ikke, den bruger en txt fil til alle data, alle pluging til cmsimple er lavet til tekst filer, gæstebog og forum osv, bruger txt filer til at gemme alle data.

Var lige inde på din side og se at det var noget med internet du har på din CMSimple side :-)
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 15:49 #10
kan det lægge det i en excel ark for jeg har lavet noget hvor man kunne efter man har fået en adgangskode bruge et brugernavn, vil du msn lidt om det senere evt.

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 15:57 #11
Jeg er lige væk et stykke tid skal i fakta og svarer derfor ikke så promte

jan
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 16:01 #12
Det er mig som vrøvler om det er en txt fil den gemmer i, det er en csv fil og data er som her.

user1:usjO/4P1ZzweY:guest:User One:user1@domain.com:activated

MSN kan vi godt, men er på arbejde og kan derfor ikke før efter kl 19:00
Avatar billede fjorbak Forsker
15. februar 2009 - 16:46 #13
Ok jeg sender dig lige min msn adresse via postmail er det ok
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2009 - 16:51 #14
Jeps det er helt fint :-)