Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
12. februar 2009 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tidsbestem afvikling

Hvordan får man et stykke php-kode til at blive afviklet på et bestem tidspunkt. F.eks. hver dag kl 20.00?
Avatar billede osdata Nybegynder
12. februar 2009 - 09:58 #1
Hvilket styresystem er det under?

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2009 - 09:58 #2
det kan du som udgangspunkt ikke - der skal være "noget" til at trigge kørslen. Nogle webhoteller tilbyder mulighed for afvikling af scheduled tasks - alternativt er du nødt til selv at sætte en maskine op med et scheduled task eller være afhængig af en tredjepart, fx cronjob.de
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. februar 2009 - 09:59 #3
Er serveren du kører scriptet fra en Windows- eller en Linux-maskine?

På Linux hedder det cronjob og på Windows skal du kigge efter "Planlagte opgaver"
Avatar billede psychopixi Nybegynder
12. februar 2009 - 10:18 #4
#3
Nemlig, men det er værd at bemærke at du kun kan udføre cronjobs og planlagte opgaver, hvis du selv ejer serveren.
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2009 - 10:33 #5
<ole>

"Nemlig, men det er værd at bemærke at du kun kan udføre cronjobs og planlagte opgaver, hvis du selv ejer serveren." >> Sludder! Der er masser af udbydere, der tillader opsætning og afvikling af cronjobs - også blandt de 'halvbillige'  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. februar 2009 - 11:03 #6
Avatar billede ddf93 Nybegynder
12. februar 2009 - 13:47 #7
Jeg har flere gange benyttet mig af en "nødløsning":

1) Registrer tidspunktet med et passende tillæg(f.eks. 24 timer*) for din kørsel af php-koden i fil eller i databasetabel.
2) Når besøgende kommer på din side(og dem er der vel nogen af!) har du så inkluderet en kode på siden(eller din aktuelle kode) som før den afvikles sammenligner det aktuelle besøgstidspunkt med tiden i filen/databasen.
3) Er denne overskredet lader du koden køre og fremskriver samtidigt tidspunktet i filen/databasen.

Sættes denne til 24 timer for du omend ikke en kørsel på et bestemt tidspunkt hver dag, så i hvert fald kørslen ved det første besøg efter det angivne tidspunkt.

Aage