Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2009 - 15:21 Der er 6 kommentarer

En "downloade" side

Hej eksperter.

Jeg leder efter en måde, hvor brugeren kan downloade dokumenter fra min side.

Altså: brugeren går ind på en side og får en liste og evt. et træ hvor han kan navigere rundt og finde det korrekte dokument.

Lidt ligesom dette: http://ftp.gnome.org/pub/gnome/sources/gtk+/2.12/

Er der en smart måde at gøre dette på? Eller er det bedre at scripte sig ud af det (javascript, php)?

Desuden skal brugeren også kunne uploade dokumenter til siden, det har jeg set eksempler på f.eks med php.

\Oddi
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
11. februar 2009 - 15:25 #1
Det med liste over dokumenter, er bare at uploade en bunke filer til en mappe med alle rettigheder (i CHMOD) og uden en index fil.

Det med upload, du kan finde mange upload scripts du kan bruge rundt omkring.
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2009 - 15:30 #2
Dvs der skal ikke noget "kodning" til bare en mappe(med korrekte rettigheder) med de ting som kan downloades...

Jeg kan ikke gennemskue om det er smartere at lave uploadningen med client side eller server side scripting?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 16:17 #3
FTP?
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2009 - 18:48 #4
Nu har jeg prøvet at lave en mappe hvor jeg laver en chmod 777 på mappen, men jeg får en 403 forbidden...
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2009 - 20:34 #5
Det ser ud til at jeg ikke må vise indeholdet af en mappe på mit webhotel, jeg fandt derfor et php script som viser indeholdet af mappen.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
14. februar 2009 - 16:32 #6
Se eventuelt her, omkring php upload:
http://www.phpartikler.dk/artikler/filsystem.php#upload